گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

دانشمندان رموز عمر طولانی را کشف کردند

دانشمندان آمریکایی سه عنصر مختلف را شناسایی کرده اند که با کمک آنها می توان طول عمر اشخاص را پیش بینی کرد. در مطالعه ای که نتایج آن در نشریه "ساینس" چاپ شد، دانشمندان گزارش دادند که طول عمر یک انسان به درجه حرارت بدن آنها و همچنین دو ماده شیمیایی به نام های انسولین و ای اچ ای ای اس که در خون گردش می کنند بستگی دارد.

به طور متوسط، کسانی که درجه حرارت بدن و انسولین آنها کمتر و ماده "ای اچ ای ای اس" در بدن آنها بیشتر است، عمر طولانی تری خواهند داشت. دانشمندان هنوز به طور کامل از علت این امر آگاه نیستند، اما آزمایش روی حیوانات حاکی از آن است که این مساله ممکن است به متابولیسم کندتر بدن ارتباط داشته باشد.
دانشمندان می گویند در صورتی که مکانیزم این سه عنصر کشف شود، می توان راه هایی برای افزایش طول عمر پیدا کرد. ارتباط احتمالی میان طول عمر و متابولیسم بدن، ناشی از آزمایش هایی است که در آن حیوانات تحت یک برنامه رژیم غذایی سخت قرار گرفتند. این حیوانات تا 40 درصد بیشتر از حالت عادی عمر کردند. همچنین درجه حرارت و میزان انسولین آنها کمتر و میزان "ای اچ ای ای اس" آن بیشتر بود.
"جرج رات" از "موسسه ملی سالمندی" در شهر بالتیمور آمریکا روی یک مطالعه درازمدت کار می کند. این مطالعه که سال 1958 تاکنون در جریان بوده است روی 1500 نفر انجام شده و درباره عواملی که بر طول عمر انسان تاثیر می گذارند تحقیق می کند.
دکتر رات و تیم او پس از آشکار شدن آزمایش رژیم غذایی حیوانات تصمیم گرفتند درجه حرارت و سطح انسولین و "ای اچ ای ای اس" را در مردانی که در مطالعه شرکت داشتند اندازه گیری کنند. وی در نشریه "ساینس" نوشت: "مردانی که درجه حرارت و سطح انسولین آنها پایین و "ای اچ ای ای اس" آنها بالا بود از شانس بقای بیشتری نسبت به سایر شرکت کنندگان برخوردار بودند."
به گفته محققان در حال حاضر داده های کافی برای اندازه گیری تاثیر دقیق این عوامل وجود ندارد. مردانی که در مطالعه شرکت داشتند در رژیم غذایی به سر نمی برند. بنابراین علت کم بودن درجه حرارت، انسولین و بالاتر بودن "ای اچ ای ای اس" در بدن آنها باید چیزی غیر از رژیم غذایی باشد. دکتر رات گفت: "می تواند ژنتیک باشد، می تواند چیزی غیر از رژیم غذایی در زندگی آنها باشد. اگر بتوانیم دریابیم این افراد در زندگی خود چه می کنند، شاید بتوانیم به طولانی تر شدن عمر انسان کمک کنیم."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد