گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

کاهش مصرف گوشت قرمز خطر بروز سرطان را کم می کند


بر اساس توصیه مسوولان بهداشتی در بریتانیا، میزان مصرف روزانه گوشت قرمز نباید بیشتر از ۷۰ گرم باشد. کارشناسان می گویند در صورت کاهش مصرف گوشت قرمز می توان مانع از مرگ هزاران نفر در اثر ابتلا به سرطان روده شد. سرطان روده از موارد شایع انواع سرطان است.


تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم گوشت قرمز فراوری شده مانند کالباس و سوسیس احتمال ابتلا به سرطان روده را ۲۰ تا ۳۰ افزایش می دهد.

بعضی از کارشناسان با ابراز تردید در توصیه جدید دولت بریتانیا گفته اند کاهش مصرف گوشت قرمز می تواند باعث فقر آهن و کم خونی شود. گوشت قرمز یکی از منابع غنی آهن است. اما مشاوران سلامت دولت بریتانیا می گویند کاهش مصرف گوشت قرمز در حد اعلام شده باعث کم خونی ناشی از فقر آهن نخواهد شد.

پروفسور سالی دیویس، از مقام های ارشد بهداشتی در بریتانیا می گوید مصرف متعادل گوشت قرمز باید به عنوان بخشی از رژیم غذایی افراد در نظر گرفته شود.

بنیاد خیریه سرطان روده در بریتانیا از توصیه دولت استقبال کرده است ولی بعضی از کارشناسان گفته اند که بهتر بود مقام های بهداشتی تفاوت میان گوشت قرمز و گوشت فراوری شده را مشخص می کردند. صندوق جهانی تحقیقات سرطان توصیه می کند گوشت فراواری شده به طور کلی از رژیم غذایی افراد حذف شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد