گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گردو سالمترین هسته روغنی در آجیل است

دانشمندان آمریکائی می گویند گردو سالمترین هسته روغنی در آجیل است و کسانی که در پی رژیم غذائی سالمند، می توانند گردو را هم به فهرست غذائی خود اضافه کنند. دانشمندانی که در ایالت پنسیلوانیا سرگرم تحقیق در این زمینه هستند، به انجمن شیمیایی آمریکا گفته اند که گردو در مقایسه با سایر اجزای آجیل دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان است. گفته می شود که آنتی اکسیدان ها به محافظت بدن در مقابل بیماری ها کمک می کند. دانشمندان می گویند که همه هسته های روغنی دارای مواد مغذی است، اما گردو از بادام زمینی، پسته، فندق و بادام سالم تر است.


دکتر جو وینسون، از دانشگاه سکرانتون در پنسیلوانیا، در تحقیقی که برروی میزان آنتی اکسیدان های موجود در ۹ هسته روغنی انجام داد، متوجه شد که یک مشت گردو دو برابر سایر هسته های روغنی که به طور عموم خورده می شود، آنتی اکسیدان دارد. دکتر وینسون متوجه شد که آنتی اکسیدان های گردو از نظر کیفیت و قوت، برتر از آنتی اکسیدان های هسته های روغنی دیگر است. آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری از ترکیبات شیمیایی زنجیره ای که به سلول‌های بدن آسیب می رساند، مفیدند.

آنتی اکسیدان هایی که در گردو وجود دارد بین دو تا ۱۵ برابر از وینامین E، که خود نیز یک نوع آنتی اکسیدان است، موثرترند. براساس آنچه در این تحقیق گفته شده، ویتامین E به عنوان ماده ای شناخته شده که بدن را در مقابل مواد شیمیایی طبیعی که منجر به بروز بیماری می شود، محافظت می کند. هسته های روغنی به عنوان موادی سالم و مغذی شناخته شده اند که دارای ویتامین ها و مواد معدنی متعدد و فیبر هستند. این گونه هسته های روغنی در عین حال فاقد فرآورده های شیری و گلوتن می باشند - دو ماده ای که بسیاری نسبت به آن آلرژی دارند.

تحقیقات پیشین نشان داده اند که مصرف مقادیر کمی از هسته های روغنی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، بعضی انواع سرطان، دیابت نوع ۲ و بعضی مشکلات بهداشتی دیگر را کاهش دهد. به گفته جو وینسون یکی دیگر از نکات مثبت در مورد مصرف گردو ، خوردن آن به شکل بو نداده است. به گفته دکتر وینسون حرارت ناشی از بودادن هسته های روغنی، میزان آنتی اکسیدهای آن ها را کاهش می دهد. او می‌گوید مردم معمولا گردو را به صورت بو نداده و طبیعی می خوردند و در نتیجه از آنتی اکسیدان های آن استفاده کامل را می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد