گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

شهر ممنوعه


شهر ممنوعه یکی از جاذبه های گردشگری کشور چین می باشد که در شهر پکن واقع شده و یکی از بزرگترین عمارتهای معماری جهان محسوب می شود. در شهر ممنوعه شش قصر بزرگ، چند سالن مراسم و تعداد زیادی مجسمه وجود دارد. برای بازدید از این مجموعه دست کم نصف روز زمان لازم است. موزه گنجینه سلطنتی هم در یکی از عمارتها واقع است.

شهر ممنوعه در سال 1987 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. شهر ممنوعه در مرکز شهر پکن واقع است و کاخ امپراطوری دو سلسله «مینگ» و «چینگ» در آن قرار دارد. 24 امپراطور در این ناحیه اقامت و زمامداری کرده اند. این شهر در سال 1406 ساخته شد و ساخت آن 14 سال طول کشید و بارها مورد تعمیر و تجدید ساخت قرار گرفت، اما ساختار اصلی آن حفظ شده است. مساحت شهر ممنوعه 720 هزار متر مربع و دارای بیش از 9000 اتاق با مساحت کل معماری در حدود 150 هزار متر مربع است و بزرگترین و کاملترین مجموعه معماری چوبی باستانی در جهان محسوب می شود.

دور شهر ممنوعه را دیواری بلند و ضخیم به طول سه کیلومتر در بر گرفته و در بیرون آن کانالی با عرض 52 متر در اطراف شهر به چشم می خورد. در واقع شهر دارای استحکامات سخت و محکم در داخل است. در جنوب آن دو میدان بزرگ وجود دارد و در درون آن حیاطها و قصر های بلندی ساخته شده است. قصر «تای خه» یکی از سه قصر بزرگ است. این قصر، قصر بر پایی فعالیتهای مهم از جمله نشست امپراتور بر تخت، مراسم روز تولد امپراتوران، جشن ها و مراسم لشگرکشی است. این قصر بر روی سکوی سنگی مرمری سفید به بلندای دو متر ساخته شده و بلندای قصر بیش از ۳۵ متر و عرض آن ۶۳ متر است وپرعظمت ترین و بزرگترین قصر چوبی چین به شمار می آید قصر «تای خه» قصر طلایی نامیده می شود. 


منبع: vista.ir



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد