گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

پیوند صورت حس بویایی را بازگرداند


دریافت کننده اولین پیوند کامل صورت در آمریکا در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و گفت که برای اولین بار حس بویایی را بازیافته است. این اولین بار پس از عمل جراحی بود که دالاس وینز که صورتش در سال ۲۰۰۸ در اثر اتصال برق سوخت در انظار عمومی ظاهر می شد. پزشکان بیمارستان بریگام و زنان در بوستون می گویند که هنوز فعالیت اعصاب و عضلات صورت آقای وینز کامل نشده است اما ابراز اطمینان کردند که بهتر شود.


دکتر بودان پوموهاک از پزشکان معالج گفت که بیمار، مردی کاملا بی صورت بود. دکتر جفری جنیس از دیگر پزشکان معالج گفت که این عمل ۱۵ ساعته «به معنی درنوردیدن حد و مرزهای تازه در زمینه جراحی ترمیمی بوده است.» آقای وینز از زمان حادثه ۲۰۰۸ بیش از ۲۰ بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است. هزینه پیوند صورت را ارتش آمریکا پرداخته است چرا که امیدوار است یافته های آن به معاجله سربازانی که از ناحیه صورت جراحات جدی برداشته اند کمک کند.


آقای وینز در کنفرانس خبری خود گفت که صورتش احساسی طبیعی دارد و حس می کند صورت خودش است. کلمات او کمی خورده شده اما قابل فهم بود.پزشکان نتوانستند بینایی آقای وینز را به او بازگردانند و او با عینک آفتابی سیاهرنگی در کنفرانس شرکت کرد.اما او گفت که بازیافتن حس بویایی و توانایی نفس کشیدن از طریق بینی بهترین بخش درمان بوده است.دالای وینز به خبرنگاران گفت اولین چیزی که توانست پس از عمل بو کند لازانیای بیمارستان بوده است و گفت نمی توانید تصور کنید که چه بوی خوشمزه ای داشته است.او گفت نمی تواند قدردانی اش از خانواده اهداکننده صورت را با کلمات ادا کند.


او که ۲۶ سال دارد گفت اولین چیزی که پس از بازگشت به خانه اش در تگزاس انتظارش را می کشد این است که دخترش را در آغوش بکشد. خبرنگاری از او پرسید در مورد اهدافش در زندگی بگوید. آقای وینز گفت که می خواهد بهترین پدر ممکن برای دخترش باشد و دیگر اینکه می خواهد تحصیلات دانشگاهی اش را تمام کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد