گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

چاقی بین زنان غیرسیگاری شایع تر است

براساس تحقیقات انجام شده زنان غیر سیگاری احتمالا بیش از زنانی که سیگارمی کشند در معرض چاقی و مرگ ناشی از بیماری های مرتبط با چاقی قرار دارند.

حدود هشت هزار زن بین ۴۵ تا ۶۴ سال درحدفاصل سالهای ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۶ برای انجام این تحقیق استخدام شدند. از میان این تعداد ۴۰ درصد آنها هرگز سیگار نکشیده بودند. این تیم تحقیقاتی به ریاست دکتر لارنس گروئر ازخدمات بهداشت اسکاتلند دریافت که ۶۰ درصد از زنان غیرسیگاری شرکت کننده در این تحقیق در مقایسه با ۴۰ درصد از زنان سیگاری دارای اضافه وزن هستند. پژوهشگران این تیم تحقیقاتی ادعا کرده اند که اضافه وزن در این زنان عامل اصلی در بروز مرگ و میرهای زودهنگام است.

البته این محققان تاکید کرده اند که کشیدن سیگارعامل بسیار خطرناکتری به نسبت چاقی است.

نتایج این تحقیق که درژورنال پزشکی بریتانیا منتشر شده نشان می دهد که بالاترین میزان چاقی در میان غیر سیگاری های با درآمد پایین دیده شده است. پژوهشگران همچنین گفته اند کاهش شمار زنان سیگاری در چند دهه گذشته احتمالا تاثیر مستقیمی بر میزان چاقی داشته است. تعدادی از سیگاری ها ترجیح می دهند برای کاهش میزان اشتهایشان سیگار بکشند.

یافته های این تحقیق همچنین به این موضوع اشاره می کند که غیرسیگاری های متعلق به گروههای شغلی کم درآمد اگر با شیوه سالمی زندگی کنند، به احتمال زیاد با مرگ زودهنگام روبرو نخواهند شد. دکتر گروئرسرپرست این تیم تحقیقاتی گفته است: "اگر شما هرگز سیگار نکشیده باشید و بتوانید وزنتان را در حد متعادلی نگه دارید حتی اگر درآمدتان پایین تر از حد متوسط باشد و در شرایط نامناسبی هم زندگی کرده باشید، هنوز هم می توانید انتظار زندگی سالم و طولانی داشته باشید."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد