گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

از مد افتادن ازدواج در فیلیپین


برای بسیاری در فیلیپین ازدواج جذابیت خود را از دست داده و هر روز تعداد بیشتری از زوجها زندگی مشترک خود را بدون ازدواج شروع می کنند.



بیش از 37 درصد از 1/78 میلیون نوزاد متولد شده در این کشور در سال 2008، از مادرانی مجرد متولد شده اند. تعداد قابل توجهی از مردم فیلیپین برای تشکیل خانواده، به ازدواج بیشتر به چشم یک گزینه نگاه می کنند تا یک ضرورت. امروزه برخی از زوجها در این کشور تنها پس از آنکه صاحب 2 یا 5 فرزند شده اند، ازدواج می کنند. نمی توان گفت این مسئله به دلایل مالی پیش آمده است. یک زوج می تواند در فیلیپین با هزینه ای اندک ازدواج کند. این مسئله بیشتر به این دلیل است که مردم فیلیپین تمایل دارند دنباله روی مد باشند.

از هر 10 فیلیپینی، 8 نفر کاتولیک است و فیلیپین، به همراه مالت و واتیکان، یکی از سه منطقه جهان است که در آن طلاق هنوز هم غیر قانونی است. آلوین رویز Alvin Ruiz، بیست و چهار ساله، و دوست دخترش جوان لوپز Joann Lopez، یه خبرنگار AFP گفتند که آنها 4 سال پیش زندگی با یکدیگر را شروع کردند و اکنون پسری 3 ساله دارند. رویز که با خرید روغن استفاده شده از رستورانها و فروش آن به شرکتهایی که آن را به سوخت وسایل نقلیه موتوری تبدیل می کنند، امرار معاش می کند، گفت: «ما به جای هزینه کردن برای عروسی، از پولمان برای خرید شیر نوزاد استفاده کردیم.»


منبع: یاهو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد