گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

بازتاب بین المللی مقابله با آب بازی در ایران


بازداشت تعدادی از جوانان به اتهام آب بازی در یکی از پارک های تهران، بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.


به گزارش عصر ایران، روزنامه الاتحاد امارات در این باره نوشت: پلیس ایران روند جدیدی را برای مقابله با درگیری های " آبی" آغاز کرده است. نزاع های آبی (!) که به تازگی در مناطق مختلف ایران دیده شده و منجر به بازداشت شماری از دختران و پسران جوان شده است. آنها در این درگیری ها(!) از تفنگ های آب پاش استفاده می کنند.

خبرگزاری رویترز نیز نوشت: رسانه های ایران گفته اند که پلیس به مقابله با رویدادی پرداخته است که در یکی از پارک های تهران روی داد و در آن از تفنگ های آب پاش استفاده شد.

رویترز اضافه کرد: مقامات ایرانی از تجمع های غیررسمی جوانان به ویژه در شهرهای بزرگ نگرانی دارند. تجمع برای آب پاشی پس از آن برگزار شد که شماری از جوانان از طریق فیس بوک یا اس ام اس ، فراخوان این حرکت را انجام دادند.

روزنامه فرامنطقه ای الحیات چاپ لندن هم نوشت: بیش از 36 هزار نفر از کاربران اینترنت در فیس بوک حضور در جنگ آب پاشی را در روز جمعه گذشته تایید کردند و همین موضوع باعث شد شمار زیادی از نیروهای امنیتی در پارکی در تهران حضور یابند.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن هم در خبری با عنوان " نیروهای امنیتی ایران جوانانی را که آب پاشی می کردند به اتهام به چالش کشیدن قواعد جامعه بازداشت کردند" نوشت: روحانیون محافظه کار در ایران گفته اند که آب بازی (مختلط) با تفنگ های آب پاش اقدام غیراخلاقی است.

عکس های منتشر شده در رسانه ها از جوانانی با لباس های خیس و در حال آب پاشی بر روی یکدیگر با استفاده از تفنگ های آبی باعث ناخرسندی علمای دینی شده است که این اقدامات را غیراخلاقی توصیف می کنند.

الشرق الاوسط اضافه کرد: ژنرال احمد روزبهانی فرمانده پلیس اخلاق و ادب تهران نیز گفته است که نیروهای امنیتی و دادگستری با قدرت برای منع تکرار چنین فعالیت هایی در اماکن عمومی، اقدام خواهند کرد.

قبل از این نیز 17 جوان به همین دلیل در پارکی در شهر ساحلی بندر عباس در جنوب ایران بازداشت شده بود.
معاون فرمانده پلیس تهران نیز در این باره گفت که اهداف دیگری در پشت صحنه آب بازی وجود دارد.
مقامات ایرانی چارچوب های جدی را برای حفظ آنچه که آن را وجهه اسلامی جامعه ایرانی می خوانند اعمال می کنند.

روزنامه السیاسة کویت نیز در مطلبی با تیتر " پلیس ایران شورشیان تفنگ های آب پاش را بازداشت کرد" نوشت:مقامات ایرانی معتقدند آب بازی جوانان، اقدامی در مخالفت با اصول و قواعد جامعه است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد