گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

درمان صد در صد سوختگی با داروی گیاهی ارزان


محققان اردبیلی موفق به ساخت دارویی گیاهی برای ترمیم سوختگی های پوستی شدند که بعد از درمان هیچ گوشت اضافی در بدن به جا نمی گذارد.


سوختگی یکی از عارضه های پوستی است که افراد زیادی را درگیر خود کرده است. این عارضه پوستی که تا مدت ها بر روی پوست افراد می ماند باعث شده که محققان زیادی در پی راه حلی برای از بین بردن این عارضه بیافتند.

دوتن از پژوهشگران جوان استان اردبیل برای رفع این مشکل و برای ترمیم این ناراحتی پوستی داروی گیاهی جدیدی را ساخته اند.
سیامک محمدی یکی از طراحان این ایده نو در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: از سال 86 که در رشته گیاه پزشکی تحصیل می کردم یکی از دغدغه های من رفتن به دامنه های کوه بوده تا بتوانم دارویی را برای ترمیم سوختگی بیابم.
وی افزود: بعد از تحقیق و آزمایش روی گیاه 'هوا چوبه' بالاخره توانستیم اولین بار در کشور دارویی را برای سوختگی بسازیم که هیچ گوشت اضافی را در بدن آسیب دیده به جا نمی گذارد.
به گفته این محقق یکی از ویژگی های بارز این دارو کم هزیبه بودن آن است که با قیمت 6 هزار تومان برای مصرف کننده تمام می شود که در مقابسه با داروی آلمانی که 20 هزار تومان است می تواند بسیار کم هزینه باشد.
محمدی اظهار داشت: داروی گیاهی برای ترمیم سوختگی در این دوره از نمایشگاه یکی از بهترین طرح ها می باشد ولی متاسفانه هیچ نماینده ای از استانداری اردبیل به غرفه ما نیامده و همین امر باعث شده که غزفه استان اردبیل خالی بماتد.

وی گفت: امیدوارم که این طرح به عنوان بهتربن طرح شناخته شده و شرکت های داروساز از آن حمایت کنند.



منبع: ایرنا



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد