گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

شان پن نیز به اعتراضات مردم مصر در میدان تحریر پیوست



هنرپیشه امریکایی، شان پن، روز جمعه به هزاران فعال مصری پیوست که در میدان تحریر جمع شده بودند تا از حاکمان نظامی خواهان سرعت بخشیدن به روند انتقال قدرت و لغو وضعیت اضطراری  باشند که حسنی مبارک در زمان زمامداری خود برای مبارزه با مخالفان آن را برقرار کرده بود.


رسانه های محلی گفتند، شان پن در حالیکه پرچم کشور مصر را در دست داشت به همراه هنرپیشه مصری، خالد النبوی در میدان تحریر مصر راه می رفت. مردم مصر در این میدان در روزی که روز «بازپس گیری انقلاب» نامگذاری شده بود، در اعتراض به عملکرد شورای نظامی در دوره انتقال قدرت، تجمع کرده بودند.
در سایت روزنامه الاهرام به نقل از شان پن گفته شده است: «جهان تحت تاثیر فریاد آزادیخواهی انقلاب شجاعانه مصر قرار گرفته است» او اضافه کرد: «روشن است که نمی توان یک شبه به این هدف رسید، هنوز هم مبارزاتی در راه است، مسایل قانونی وجود دارد، و ... انتقال قدرت از نیروهای نظامی به مردم.»
نبوی گفت او از شان پن، هنرپیشه امریکایی برنده اسکار، دعوت کرد تا به مصر بیاید تا نشان دهد مصر با وجود تظاهراتها و شورشها محل امنی برای مسافرت است. او گفت: «ما می خواستیم نشان بدهیم که مصر امن است.»
شورای نظامی اعلام کرده است که انتخابات پارلمانی در 28 نوامبر آغاز خواهد شده و در آن نمایندگاه احزاب و گروهها و نمایندگان مستقل، به نسبت، شرکت خواهند کرد. احزاب و گروهها نگران هستند که تحت این سیستم، طرفداران حسنی مبارک دوباره به قدرت برگردند.
یاسر فواد، جوان 38 ساله بیکاری که با بلندگو با مردم صحبت می کرد، گفت« این هفته متفاوت است، زیرا ما حس می کنیم که انقلابمان دزدیده شده است.» فواد گفت: «ما به هیچ یک از خواسته هایمان نرسیده ایم، از آنها می خواهیم تا فورا قدرت را از طریق انتخابات انتقال دهند.»

سید محمود سیف که در وزارت بهداشت کار می کند گفت مصریها دیگر انفعال و بی عملی را تحمل نمی کنند «هفت ماه گذشته و به هیچیک از خواسته هایمان نرسیده ایم.»


منبع: یاهو، به نقل از رویترز



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد