گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

کشف اسکلت قربانیان یک مراسم مذهبی + عکس


باستان شناسان پرو می گویند که آثار و شواهد قربانی کردن انسان در پیشگاه خدایان، در مقیاسی هولناک، مربوط به 800 سال پیش و متعلق به دوران ما قبل امپراطوری اینکا در آمریکای جنوبی را کشف کرده اند.


در این قربانی کردن ها، که توسط قبایل کیمو صورت می گرفته، قلب قربانیان جوان از سینه بیرون آورده می شده است. باستان شناسان، این آثار به دست آمده را نموداری از پیوند بین کیموهای شمال با جوامع مزوآمریکایی مانند آزتک و مایا، ارزیابی می کنند. بقایای اجساد 40 کودک نیز در دهکده ای در 650 کیلومتری شمال لیما پایتخت پرو به دست آمده است.


یکی از باستان شناسان:

"این ها شواهدی از خشونت بیرحمانه است. آثار و تغییراتی در استخوانها مشاهده می شود که نشان می دهد به چه خشونتی قربانی شده اند و اندام آنها مثلا در آدابی مذهبی درآورده شده است."

تصور باستان شناسان اینست که قربانی کردن، به عنوان اقدامی برای سپاسگزاری از خدا برای بارش باران و جاری شدن سیل صورت می گرفته است.

باستان شناس:

"بقایای کشف شده کودکان نشان می دهد که قلب آنها به شکل واحدی از سینه جدا شده است. شواهد این مسئله یکی اینست که جناغ سینه آنها از وسط استخوان شکسته شده و دوم اینکه دنده ها دستکاری و جابجا شده است. این شبیه قربانی کردن در آداب مذهبی است که بعدها در بین قبایل مزوآمریکایی متداول بوده است."

اسکلت بیش از 70 شتر لامای مخصوص این منطقه نیز کشف شده که احتمال می رود طبق آداب مذهبی برای حمل ارواح قربانیان به جهانی دیگر مورد استفده قرار می گرفته اند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد