گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

انتشار عکس های شخصی دختر، دستاویز پسر جوان برای اخاذی


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی استان البرز از دستگیری پسرجوانی که قصد داشت تا با انتشار عکس های شخصی دختر مورد علاقه اش از وی اخاذی کند، خبرداد.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه با حضور فردی در ۱۷ شهریور ماه پرونده ای تحت عنوان «اخاذی» پیش روی ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در فضای مجازی گشوده شد گفت: این فرد جوان که «هومن» نام داشت مدعی شد که فردی ناشناس در تماس با وی اعلام کرده است که در صورت عدم پرداخت ۶۰۰ هزار تومان، عکس های خانوادگی او و خواهرش (فائزه) را در فضای اینترنت پخش خواهد کرد.

رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی استان البرز با بیان اینکه این فرد در شکوایه خود اعلام کرده بود که اطلاعی از هویت فرد تماس گیرنده ندارد، گفت: ماموران در بررسی انجام شده دریافتند که هومن در یک نوبت اقدام به واریز مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب عابربانک فرد ناشناس کرده است.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی با شناسایی صاحب شماره حساب بانکی که مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به آن واریز شده بود دریافتند که این حساب متعلق به فرد ناشناس تماس گیرنده نیست.

رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی استان البرز افزود: صاحب حساب بانکی با حضور در مقر این پلیس اعلام کرد که هنگامی که قصد داشت از طریق سیستم ای تی ام مبلغی را از حساب خود دریافت کند مرد جوانی با این عنوان که عابربانک خود را به همراه ندارد از او تقاضا کرد تا شماره کارت او را به شخصی داده تا مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب او واریز کند.

کاکوان افزود: به گفته فرد دارنده حساب، این شخص ناشناس پس از دریافت ۶۰۰ هزار تومان مبلغ واریزی، از محل متواری شد.

وی افزود: تلاش کارآگاهان برای یافتن سرنخی از فرد تماس گیرنده ناشناس ادامه داشت تا این که هومن با حضور مجدد در پلیس فتا اعلام کرد که فرد ناشناس در تماسی مجددا درخواست یک میلیون تومان وجه نقد کرده است و تهدید کرده که در صورت عدم پرداخت نقدی این وجه، عکس های فائزه را در اینترنت منتشر خواهد کرد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز با بیان اینکه تلاش کارآگاهان پلیس فتا برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده وارد مرحله جدیدی شده بود گفت: نهایتا کارآگاهان در بررسی اطلاعات دریافتی به شخص ۲۴ ساله ای به نام وحید برخوردند که سرانجام این فرد با حکم قضایی توسط کارآگاهان پلیس فتا در ۷ مهرماه سالجاری در رباط کریم دستگیر شد.

کاکوان افزود: درکیس رایانه وحید که توسط ماموران پلیس فتا ضبط و به مقر پلیس انتقال داده شده بود، عکس های شخصی از فائزه در سیستم وجود داشت که آماده آپلود کردن در فضای مجازی بود.

وی با بیان اینکه وحید در اعترافات خود ضمن قبول بزه انتسابی اعلام کرد که از مدت ها پیش با فائزه خواهر ۲۳ ساله هومن ارتباط داشته است گفت: هومن از رابطه عاطفی خود با فائزه تصاویری تهیه کرده بود.

کاکوان با بیان اینکه وحید بارها در اعترافات خود عنوان کرد که تنها قصد داشت که پول هدایایی که برای فائزه خریداری کرده را دریافت کند گفت: وحید در طول مدت دوستی خود برای فائزه یک عدد سکه پارسیان و چند گل سر تهیه کرده بود و جمع هدایای خریداری شده از سوی وحید هرگز به یک میلیون و ۶۰۰ تومان نمی رسید و تنها بحث اخاذی از خانواده این دختر در میان بوده است.

وی با بیان اینکه شکات پرونده نیز که در تمامی مراحل تحقیقات اعلام کرده بودند که از هویت فرد تماس گیرنده اطلاع دقیقی ندارند گفت: شکات پرونده در تمام مراحل پرونده می دانستند که از سوی دوست سابق خواهرشان مورد تهدید واقع شده اند اما اطلاعی در مورد هویت این فرد در اختیار پلیس قرار ندادند.

به گفته کاکوان متهم ۲۴ ساله این پرونده به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.


منبع: آفتاب




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد