گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

برنامه ریزی گیم سازان ایرانی برای 'حمله به تل آویو'



گیم سازان ایرانی می خواهند به تلافی نمایش خیالی حمله نیروهای آمریکایی به ایران، یک بازی رایانه ای با عنوان "حمله به تل آویو" بسازند.

بهروز مینایی، رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ایران، اعلام کرد که ساخت این گیم در پاسخ به "بازی اهانت آمیز" بتلفیلد ۳ ساخته می شود. بتلفیلد ۳ یک بازی تیراندازی ساخت شرکت آمریکایی EA است که در بخشی از آن نیروهای آمریکایی به ایران حمله می کنند.

آقای مینایی به خبرگزاری فارس گفته است: "از آنجایی که آمریکا خود را تحت ولایت اسرائیل قرار داده، بنابراین بازی "حمله به تل آویو" ساخته خواهد شد، چون حتی بازی حمله به واشنگتن هم به اندازه حمله به تل آویو آنها را ناراحت نخواهد کرد."

در میان تشدید تشنج اخیر در آنچه جنگ سرد میان آمریکا و ایران لقب گرفته، این بازی رایانه ای خشم شماری از مقامها و گیم بازهای ایرانی را برانگیخته است. فروش این بازی در ایران ممنوع شده است، با این حال گزارش می شود که نسخه های آن بصورت غیرقانونی داد و ستد می شود.

همچنین گروهی در ایران یک طومار اینترنتی در اعتراض به سازندگان این بازی تهیه کرده اند.

بهروز مینایی، رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، گفته است که در حاشیه چهارمین نمایشگاه بازیهای رایانه ای در دوبی به سازندگان بتلفیلد ۳ اعتراض کرده است. او به خبرگزاری فارس گفت: "واکنش آمریکایی ها این بود که این مساله صرفا یک بازی و داستان است و نباید زیاد سخت گرفت." معترضان می گویند هرچند این داستان، تخیلی است، ولی روی ذهن و قضاوت مخاطبانی که شناخت دقیقی از ایران ندارند، تاثیر منفی می گذارد.

آنها این بازی رایانه ای را بخشی از جنگ رسانه ای غرب علیه جمهوری اسلامی توصیف کرده اند.

بازی بتلفیلد ۳ اواخر اکتبر عرضه شد و تاکنون میلیونها نسخه از آن به فروش رفته است.

ایران در سال ۲۰۰۷ یک بازی رایانه ای ضد آمریکایی دیگر با عنوان "عملیات ویژه ۸۵: آزادی گروگانها" ساخت. این بازی تلاش کماندوهای جمهوری اسلامی را برای آزادی دانشمندان اتمی ایرانی را نشان می دهد که به گروگان گرفته شده و در عراق و اسرائیل نگهداری می شوند.

آن بازی رایانه ای نیز پاسخی به یک گیم آمریکایی دیگر، "حمله به ایران"، بود که حمله به تاسیسات اتمی ایران را به تصویر می کشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد