گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

شکنجه نوعروس افغان به خاطر تن ندادن به تن فروشی


شکنجه نوعروس افغان


یک نوار ویدیویی وسعت جراحات یک تازه عروس پانزده ساله افغان را نشان می دهد که به وسیله شوهرش در خانه زندانی و به شدت شکنجه شده است. این دختر که سحر گل نام دارد، به مدت چند ماه به وسیله شوهر و خانواده همسرش در خانه محبوس بود و مورد بدرفتاری قرار گرفته بود.

ماموران پلیس سحرگل را در زیرزمین خانه پدرشوهرش پیدا کردند. خانواده سحرگل با مراجعه به پلیس از ماه ها بی خبری از وضع او ابراز نگرانی کرده بودند. بنا بر اعلام پلیس ناخن ها و موهای سر سحرگل کشیده شده است و گوشت و پوست بخش هایی از بدنش به انبر کنده شده است.

سحرگل هفت ماه پیش زمانی که هنوز ۱۴ سال داشت به عقد یک مرد ۳۰ ساله درآمد. به گفته یکی از مقام های پلیس ولایت بغلان، ماموران این دختر را از یک اتاق تاریک و بدون پنجره نجات دادند.

سحرگل در بیمارستان در حالی که بر روی صندلی چرخدار بود، در پاسخ به سوالی، شوهر، پدر و مادر او و برادر همسرش را عامل شکنجه خود عنوان کرد. به گفته مقام های ولایت بغلان، علت حبس و شکنجه سحرگل، راضی نشدن او به تن فروشی به خواسته خانواده شوهرش بوده است اما شواهدی برای اثبات این ادعا در دست نیست.

رحیمه ظریفی رییس امور زنان استان بغلان می گوید که سحر گل از لحاظ جسمی و روحی به شدت شکنجه شده و ممکن است عذاب روحی ناشی از این شکنجه، تا پایان عمر با وی بماند.

پلیس اعضای خانواده شوهر سحر گل را دستگیر کرده اما همسرش موفق به فرار شده است.

در اکثر مناطق افغانستان خشونت علیه زنان کماکان ادامه دارد که در بیشتر موارد همسر و خانواده دراین خشونت ها دست دارند.


بیبی سی



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد