گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

آمریکا دشمنان خود را سرطانی می کند!


هوگو چاوز رئیس‌جمهوری ونزوئلا که مواضعی به شدت ضد آمریکایی دارد در سخنانی مدعی شد که شاید ایالات متحده آمریکا رهبران چپگرای آمریکای لاتین را به بیماری سرطان مبتلا می کند. چاوز این سخنان را در واکنش به ابتلای برخی رهبران چپگرای آمریکای لاتین در ماه ها و سال های گذشته به بیماری سرطان مطرح کرده است.

چاوز خود مبتلا به بیماری سرطان است و هم اکنون طول درمان شیمیایی خود را در کوبا به انجام می رساند. همچنین روز گذشته خبر ابتلای خانم کریستینا فرناندز رییس جمهوری آرژانتین نیز به سرطان منتشر شد.

آقای لولا داسیلوا رییس جمهوری سابق برزیل نیز به بیماری سرطان مبتلا شده است و گفته می شود خانم دیلما روسف رییس جمهوری کنونی برزیل نیز به بیماری سرطان مبتلا بوده است. چاوز در واکنش به ابتلای جمعی از رهبران چپگرای آمریکای لاتین روز گذشته این سوال را مطرح کرد که آیا آمریکایی‌ها با تکنولوژی خاصی مشغول سرطانی کردن رهبران چپ‌گرای آمریکای لاتین هستند؟

رییس جمهوری ونزوئلا با اشاره به اینکه نمی خواهد فرد یا کشوری را در این زمینه متهم کند گفت:آیا این عجیب است که فکر کنیم آنها ( آمریکا) تکنولوژی خاصی در اختیار دارند که می‌توانند با آن عده‌ای را به سرطان مبتلا کنند و تا به حال هم کسی درباره آن تکنولوژی چیزی نشنیده باشد."

بیماری سرطان چاوز در ماه های گذشته انتقاداتی را از جانب اپوزیسیون ونزوئلا علیه وی موجب شده و مخالفان دولت ونزوئلا از چاوز خواسته اندبا توجه به بیماری خود از قدرت کناره گیری کند. اما چاوز با اشاره به اینکه حال وی خوب بوده و درمان وی نتیجه بخش بوده است گفته است قصد کناره گیری از قدرت را ندارد . چاوز گفته است می خواهد تا سال 2024  در قدرت بماند.

سخنان چاوز در حالی مطرح می شود که اخیرا نام فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است . دلیل ثبت نام رهبر سابق کوبا در این کتاب سوء قصد های ناکامی بوده است که در طی نیم قرن حضور او در قدرت علیه وی به مورد اجرا گذاشته شده است.

بنا بر آمارها در طی نیم قرن گذشته ، بیش از 850 مورد سوء قصد علیه کاسترو صورت گرفته که دولت کوبا مدعی است بخش عمده ای از آنها از سوی دولت آمریکا و سازمان اطلاعات مرکزی این کشور ( سیا) صورت گرفته است.


منبع: عصر ایران


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد