گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

خنده دارترین قوانین جهان


به نقل از باشگاه خبرنگاران، گاهی در سطح جهان با قوانینی برخورد می کنیم که بسیار عجیب و در عین حال خنده دار هستند. در این مطلب با بعضی از این قوانین عجیب و خنده دار آشنا می شوید.

ممنوعیت مردن در پارلمان

کشور انگلستان در میان سایر ملل اروپایی به داشتن بیشترین قوانین احمقانه معروف است. اما شاید در میان این قوانین و مقررات احمقانه این یکی از بقیه معروف تر است که مردن در پارلمان انگلستان ممنوع! این بدین معنا است که اگر شما در پارلمان این کشور حاتان بد شود ابتدا شما را به بیرون پارلمان منتقل کرده و سپس به شما کمکهای اولیه را می رسانند. سالهاست که بسیاری از نمایندگان پارلمان انگلستان در تلاش هستند تا این قانون را عوض کنند.


ممنوعیت بازی های رایانه ای در یونان

این قانون اولین بار در سپتامبر سال 2002 در کشور یونان به اجرا درآمد. قانون گزاران یونانی در توجیه این قانون اعلام کردند که این قانون فقط مخصوص گیم نت ها بوده و هدف آن مقابله با قمار و شرط بندی است. اما در دسامبر سال 2003 میلادی این قانون به صورت کلی در کل یونان اعمال شد و دولت اعلام کرد که نمی تواند بین بازی های مضر که می توان با آنها قمار کرد و بازی های بی ضرر تفکیک کند. در سایر کشورها مثل آمریکا نیز کمپین هایی برای ممنوعیت بعضی از بازی های رایانه ای که خشونت در آنها شدید است به راه افتاده است.


هیچ خوکی را نمی توان ناپلئون نام نهاد

ناپلئون بناپارت امپراتور مشهور فرانسوی که نزدیک به کل اروپا را فتح کرد اما شانس با وی یار نبود و در نهایت در تبعید جان سپرد. وی همچنان هم در کشور فرانسه برای بسیاری از مردم به عنوان سنبل و نمادی از روزهای اوج اقتدار و عظمت امپراتوری این کشور شناخته می شود. در سالهای گذشته و به منظور احترام به او، قانونی تصویب شد که بر اساس آن هیچ خوکی را نمی توان ناپلئون صدا زد. البته بسیاری در فرانسه امروزه این قانون را یک جوک تلقی کرده و بسیاری نیز از وجود آن بی اطلاع هستند.


بالش یک سلاح غیر فعال

در کشور آلمان قانونی وجود دارد که بر اساس آن اگر شما با بالش به کسی حمله کنید به مانند این است که با چاقو به این شخص حمله کنید. در هر حال در کشور آلمان بالش به عنوان یک سلاح غیر فعال رده بندی شده است.


حیوانات جفت نمی توانند در انظار ظاهر شوند

بر اساس این قانون عجیب و به نوعی احمقانه حیوانات جفت نمی توانند با هم در شعاع کمتر از 450 متری از مدارس، کلیساها و یا رستوران ها ظاهر شوند. واقعا باید پرسید افرادی که این قانون را به تصویب رساندند چگونه فکر می کنند و چطور می خواهند این قانون را اعمال کنند.


روزهای مشخص برای ماشین ها در فیلیپین

در کشور فلیپین قوانین خاصی وجود دارد که بر اساس آن خودروهایی که شماره پلاک آنها به دو عدد 1 و2 ختم می شود دوشنبه ها ، 3و 4 در سه شنبه ، 5 و 6 در چهارشنبه ،7 و 8 در پنج شنبه و 9 و 0 نیز در روز جمعه اجازه تردد ندارند. واقعا مشخص نیست که پلیس فلیپین چگونه می تواند در این مورد به اعمال قانون بپردازد.


اجباری بودن واژه "استالین"

بسیاری از مردم دنیا، استالین را به عنوان یکی از بی رحم ترین دیکتاتورهای قرن بیستم می شناسند. وی روسیه را به یک انقلاب صنعتی وادار کرده و چهره این کشور را به کلی دگرگون ساخت اما در این میان مسئول کشتار میلیون ها انسان بی گناه نیز بود. با این وجود در بخش هایی از این کشور هنوز وی به عنوان رهبری بزرگ شناخته می شود. در بخش هایی از روسیه هنوز قانونی وجود دارد که در میان اسم پسران حتما بایستی واژه استالین به کار رود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد