گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

آلوده‌ ترین قسمت خانه


بسیاری از مردم تصور می‌کنند دست‌شویی‌ها آلوده‌ترین بخش یک خانه هستند اما حقیقت این است که سینک ظرفشویی بسیار بیشتر از دست‌شویی میکروب دارد.

به‌طور معمول میزان میکروبهای موجود در این قسمت از آشپزخانه 100 هزار برابر بیشتر از دست‌شویی است.اسفنج‌های ظرفشویی هم از بهترین مکان‌ها برای رشد میکروب به حساب می‌آیند. در هر سانتی‌متر مربع از این اسفنج‌ها هزاران باکتری زندگی می‌کنند که بعضی از آن‌ها ممکن است خطرناک باشند. بهترین روش برای در امان ماندن از این عوامل بیماری‌زا تعویض مرتب اسفنج‌های ظرفشویی و خشک نگاه داشتن آن‌ها بعد از هر بار استفاده است.تخته خرد کن‌های آشپزخانه هم که برای برش گوشت و سبزی‌ها استفاد ه می‌شوند، مستعد رشد میکروب‌ها هستند. میزان باکتری‌های سطح این وسایل 200 درصد بیشتر از دست‌شویی‌های فرنگی است.
فرش‌ها هم مهم‌ترین منبع جذب گردوغبار داخل خانه به حساب می‌آیند. سطح آن‌ها سرشار از سلول‌های پوست و مو، باقی‌مانده‌های غذا، آلودگی‌ها و حشرات مرده است. خانه‌هایی که با فرش پوشیده شده‌اند 10 برابر خانه‌های دیگر در خود گردوخاک دارند.
هر سطحی که در خانه بیشتر توسط دست لمس می‌شود به همان اندازه میزان میکروب‌ها در آن بیشتر است. بنابراین جای تعجب ندارد که دستگیره‌های در ورودی و درهای داخل خانه تا این اندازه به انتقال بیماری‌ها کمک می‌کند. مراقب سبد نگهداری از لباس‌های نشسته هم باشید. انواع مختلفی از باکتری‌ها در این قسمت زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها فقط در دمای بالای 40 درجه کشته خواهند شد.



نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا چهارشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:08 ب.ظ http://mamreza.blogsky.com

سلام.
استفاده کردیم.ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد