گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

اینترنت ملی از تابستان امسال در سراسر خانه ها


وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اینترنت به‌صورت ذاتی شبکه‌ای ناامن است تاکید کرد: با ایجاد شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌های داخلی از اینترنت جدا خواهند شد.

به گزارش جذاب نیوز، رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با راه‌اندازی شبکه ملی و بهره‌گیری از نرم‌افزارهای بومی این شبکه به بستری امن برای تعاملات دولت الکترونیکی، خدمات ارزش‌افزوده و کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی تبدیل خواهد شد.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: بر همین اساس در کنار شبکه ملی اطلاعات، اینترنت به منظور استفاده‌های کاربردی عمومی و دریافت اطلاعات مورد نیاز که در شبکه‌های داخلی در دسترس نیست، استفاده خواهد شد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بحث امنیت با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به‌صورت ذاتی حل و فصل خواهد شد در ادامه ابراز کرد: شبکه ملی اطلاعات نیازمند مساعدت تمامی بخش‌ها اعم از خصوصی و دولتی برای محتواسازی است و مسلما در بدو شروع همچون شبکه اینترنت نخواهد بود.

تقی‌پور تاکید کرد: تمامی فعالیت‌ها از جمله میزبانی داده‌ها در داخل کشور در راستای اجرای این شبکه بوده است و انتظار می‌رود با پیاده‌سازی یکپارچه، ملزومات تمامی مسیرها برای اجرای نهایی این شبکه فراهم شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:02 ب.ظ

سلام.من هنوز یه چیزی در باره اینترنت ملی نمیدونم و میخوام بدونم:یه کسایی میگن اگه اینتر نت ملی بیاد میشه در خانه با سرعت 2 مگ بر سانیه فقط از سایت هایی که برای ایران است دانلود کرد ایا این درسته یا خیر؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد