گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

کارت شهروندی جایگزین کیف پول می‌شود


به گزارش باشگاه خبرنگاران، سخنگوی شهرداری تهران گفت: در آینده نزدیک هر شهروندی یک کارتی با عنوان کارت شهروندی در اختیار خواهد داشت.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف و آرمان ما در شهرداری تهران ایجاد کارت شهروندی در تهران است تا مردم به راحتی بتوانند از تمامی امکانات رفاهی، تفریحی، ورزشی و خدماتی که شهرداری برای آنها در نظر می گیرد به وسیله این کارت ها استفاده کنند.

ایازی با اشاره به اینکه این موضوع در شورای فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار گرفته است خاطر نشان کرد به زودی شاهد بهره برداری از کارتهای شهروندی خواهیم بود. در ادامه مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران نیز در این باره گفت: هم کنون فاز اول تبدیل کارت بلیت های الکترونیک به کارت شهروندی توسط محققان در حال انجام است و محققان در حال تهیه قطعه ای الکترونیکی هستند تا در این کارتها استفاده شود و به وسیله این کیف پول الکترونیکی برای این کارت ها ایجاد شود.

وی تصریح کرد نتایج این تحقیقات یکی از آیتم هایی که در آزمایش اولیه کارت شهروندی در نظر داریم امکان استفاده از این کارت در تمامی کارتخوان‌های شهر تهران است وی با تاکید بر اینکه با این کار باید نرم افزار تمامی کارتخوان‌های مستقر به اماکن شهرداری نیز تغییری حس کند افزود در فاز دوم اجرای این پروژه به تولید انبوه این کارتها خواهیم رسید. بهروز تصریح کرد همزمان با تولید انبوه این کارتهای شهروندی فرهنگ استفاده از این امکان الکترونیکی در بین مردم نیز باید ایجاد شود.

بهروز خاطر نشان کرد در حال حاضر در نقطه ای قرار داریم که بلیت های الکترونیکی تنها در خصوص استفاده در حمل و نقل کاربرد دارد. وی گفت بعد از گذشت چند سال که از ایده کارت بلیت های شهروندی در شهرداری تهران می گذرد و به زودی شاهد نسل دوم بلیت های الکترونیک یا همان کارتهای شهروندی در پایتخت خواهیم بود.

بهروز افزود در سال 91 استفاده از کارتهای شهروندی امکان پذیر می شود.وی گفت کارت‌های الکترونیک این قابلیت را دارند تا به نام و تصویر صاحب کارت افراد مجهز شوند یا صرفا با ID خاصی که مخصوص کارت در نظر گرفته می شود امکان استفاده داشته باشد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد