گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

شهر هندی در هراس از عنکبوت‌ها


کابوسی برای اغلب مردم جهان به یک واقعیت زندگی روزمره در یک شهر شمال شرق هند مبدل شده است.

به گزارش رویترز، از حدود یک ماه پیش زندگی مردم شهر کوچک سادیا در 600 کیلومتری گوواهاتی مرکز ایالت آسام هند به یک کابوس هراس آور تبدیل شده است.

عنکبوت های غول آسا و مرگباری که تاکنون کارشناسان حشره شناس به این گونه برنخورده اند زندگی مردم سادیا را فلج کرده اند.

در روز چهارم مه گذشته در جریان یک جشن هنویی این عنکبوت ها که مشخص نیست از کجا آمده اند وارد شهر شده و تاکنون آنجا را ترک نکرده اند.
این عنکبوت ها  روی مردم  جهیده و آنها را نیش می زنند. انگشت جینتو گوگوی، یکی از قربانیان که دوهفته پیش توسط عنکبوتی گزیده شده هنوز سیاه و بادکرده است. جینتو در بیمارستان به دلیل درد جانکاه و تهوع بی وقفه بستری شد. اما همسایه اش به اندازه او خوش اقبال نبود و پس از گزش عنکبوت جان سپرد.

از زمان هجوم عنکبوت ها به شهر سادیا بیمارستان این شهر مملو از افرادی است که عنکبوت ها آنها را گزیده و برخی نیز عنکبوت های مجرم را به دام انداخته و با خود به بیمارستان آورده اند.

در تمام شهر وضعیت اضطراری برقرار شده و مردم باید با تاریک شدن هوا در خانه های خود بمانند چرا که در این هنگام محله های شهر به اشغال این مهاجان هشت پا و گزنده در می آیند.

برخی پیشنهاد داده اند تا برای از بین بردن عنکبوت ها از د.د.ت استفاده شود اما این سم قوی برای جان انسان و دیگر موجودات نیز خطرناک است.

هم اکنون، یک هیات علمی از دانشگاه دیبروگار ایالت آسام در شهر سادیا حضور دارد تا بلکه راه حلی را برای نجات مردم شهر از این کابوس جاندار هشت پا و پشم آلود بیابد. مترجم: بهرام افتخاری.


جام جم آنلاین



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد