X
تبلیغات
نماشا
رایتل

مرتبه
تاریخ : دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1391


آب انبه گرمای بیش از حد بدن را کاهش می دهد و بوی نامطبوع بدن را نیز از بین می برد. تصفیه کننده خون است و خاصیت تسکین دهنده دارد. انبه نرسیده، منبع عالی ویتامین C است، در تولید کلاژن به پوست کمک می کند، انعطاف پذیری رگ های خونی را افزایش می دهد. از بیماری اسکوربوت (نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین ث) پیشگیری می کند.

انبه به جذب آهن کمک می کند و قدرت مقاومتی بدن را نیز افزایش می دهد. انبه رسیده از شب کوری، خشکی چشم، نرم شدن قرنیه، خارش و سوزش چشم پیشگیری می کند. جویدن برگ های جوان آن از خون ریزی لثه و دندان درد پیشگیری می کند. خوردن انبه خام با کمی نمک و عسل، اسهال، یبوست و سوء هاضمه را برطرف می کند. خوردن انبه با مقداری نمک، تشنگی را رفع می کند و تاثیر آفتاب سوختگی در تابستان را نیز کاهش می دهد. نسبت به انبه رسیده، انبه نارس ویتامین B و C بیشتری دارد.

مصرف روزی یک عدد انبه، در فصل آن باعث بهبود گردش خون، از بین رفتن اختلالات عصبی و تقویت حافظه می شود. پس از مصرف یک انبه رسیده، یک لیوان شیر بخورید.قند موجود در انبه و پروتئین موجود در شیر برای سلامت بدن مفید است. فیبر غیرقابل حل در آن، ضایعات را از روده بزرگ دفع می کند و مانع از یبوست می شود. به افرادی که قصد افزایش وزن دارند کمک می کند.




طبقه بندی:
ارسال توسط ---

قالب وبلاگ