گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

کنترل بیماران با تی شرت هوشمند


این پروژه که «Chronius» نام داشته و تحت پوشش مالی 7.25 میلیون یورویی کمیته اروپا قرار دارد، به طور خاص برای بیماران مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی و بیماری مزمن کلیه طراحی شده اما می‌توان از آن برای بیماری های صعب العلاج مشابه که نیازمند مراقبت طولانی هستنداستفاده کرد.

کنترل بیماران با تی شرت هوشمند


این تی‌شرت مشابه سیستم‌های دیگر نظارت پزشکی مبتنی بر لباس به حسگرهای نظارت بر قلب، تنفس و فعالیت مجهز است. با این حال، طراحی باز، ماژولار و منعطف این فناوری بدین معنی است که ترکیب حسگرها همچنین برای برآوردن نیازهای خاص بیماران از جمله مبتلایان به چند ناهنجاری قابل اصلاح و تغییر است.

بخش پوششی این سیستم برای کار در کنار دستگاه‌های خارحی مانند مقیاس‌های وزن دیجیتال، گلوکومتر، دستگاه فشار خون،‌ دستگاه تنفس سنج و حتی حسگرهای کیفیت هوای خانه یا اتاق طراحی شده است. این حسگرها به یک گوشی همراه هوشمند یا دستیار دیجیتال شخصی متصل شده که به انتقال اطلاعات به ارائه‌دهنده مراقبت می‌پردازد. در نهایت، اطلاعات بیمار با کمک نرم‌افزار هوشمند کار می‌شود.

در حال حاضر درمان این بیماری‌ها نیازمند مراجعه مکرر به پزشک برای چکاپ و نظارت بر بهبود بیماری است که برای بیما و ارائه‌دهنده درمان بسیار زمانبر و پرهزینه است.

اگر بتوان از راه دور به بررسی و مراقبت از بیماران پرداخت، نیاز به چکاپ‌ها کمتر شده و فشار بر سیستم‌های خدمات درمانی از طرف جمعیت کهنسال و پزشکان کاهش خواهد یافت تا به ملاقات بیمارانی بپردازند که نیاز به خدمت مستقیم دارند.

کارآزمایی‌های سیستمهای مراقبت از راه دور توسط شرکت TeSAN نشان داده که نظارت از راه دور می‌تواند میزان مراجعه بیماران به کیلینیک یا بیمارستان را تا 30 درصد کاهش دهد. همچنین در ارتباط بودن با یک سیستم از راه دور بدین معنی است که افرادی که به تنهایی زندگی می‌کنند می‌توانند با مراقبان خود از طریق یک سیستم هشدار در زمان بروز بحران در ارتباط باشند.

کارآزمایی‌های موفقی در اسپانیا و ایتالیا بر روی 50 بیمار ریوی و 60 بیمار کلیوی انجام شده است. دور جدید کمک‌های مالی کیمته اروپا بدین معنی است که این پروژه در دیگر کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، استونی، اسلوانی، ‌سوئد و انگلیس بر روی 300 بیمار با تمرکز ویژه بر بیماران دارای چند اختلال مانند بیماری مزمن کلیه و دیابت کارآزمایی خواهد شد.

با وجود هزینه بالا، این تی‌شرت توجه کشورهایی مانند چین و آمریکا و از جمله یک تیم فوتبال راگبی ایتالیایی را برای استفاده از این فناوری در طول تمرینات برای نظارت بر عملکرد بازیکنان جلب کرده است.


ایسنا



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد