گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

در حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد هیچ کس مقصر شناخته نشد!


سرانجام پرونده آتش سوزی مدرسه شین آباد در دادگستری آذربایجان بررسی شد و کارشناسان رای دادند که تا کنون هیچ شخص یا نهادی به عنوان مقصر شناخته و معرفی نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، نیمه آذرماه بر اثر آتش گرفتن یک بخاری نفتی در کلاس درسی در پیرانشهر، 33 دانش آموز دچار سوختگی شدند. در این حادثه سوختگی 8 دانش‌آموز بالای 50 درصد بود و تاکنون دو دانش آموز فوت کردند. همان زمان نمایندگان مجلس اعتراض های زیادی کردند و حتی خواستار استعفای وزیر آموزش و پرورش شدند.هم اکنون هم شش تن از دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آباد به اصفهان منتقل شدند.

اکنون پرونده بررسی شده است و گویا هیچ کس هم مقصر نیست! رییس دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرده است که با کارشناسی‌های انجام شده در حادثه‌ی آتش سوزی در مدرسه «شین‌آباد»، تاکنون هیچ شخص یا نهادی به عنوان مقصر شناخته و معرفی نشده است.
توکل حیدری درباره جزییات قضایی پرونده‌ی آتش سوزی مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد به ایسنا گفته: تاکنون طبق نظر کارشناسان و تحقیقات به دست آمده، شخص یا نهاد خاصی مقصر شناخته نشده است. در جریان این حادثه بیان شده است که اگر مستخدم مدرسه به جای این‌که بخاری را بیرون اندازد، دانش آموزان را به بیرون هدایت می کرد شاهد تلفات کمتری بودیم. یا این که اگر در مدرسه کپسول آتش نشانی وجود داشت با استفاده از آن می‌شد جلوی این حادثه را گرفت. چنین تقصیراتی مطرح است که البته این گونه تقصیرات، تقصیرات قضایی محسوب نمی‌شود. درباره اینکه این‌که سازمان هلال احمر یا معلم مدرسه مقصر باشند نیز هیچ شکایت و گزارشی دریافت نکرده‌ایم. البته معلم یا مدیر مدرسه نیز خدایی نکرده به عمد دراین حادثه سهل انگاری نکرده‌اند. در خصوص اینکه آیا بخاری مدرسه نیز از رده خارج یا فرسوده بوده است نیز کارشناسان اظهارنظری نداشته‌اند.
به گفته رییس دادگستری آذربایجان غربی در این حادثه و گزارشات آن «تقصیر» به معنای قضایی که کسی یا سازمانی مقصر باشد، بیان نشده است: با این‌که متاسفانه دومین دانش آموز نیز فوت کرد تاکنون کسی شکایتی انجام نداده است، البته این عدم شکایت شاید به این دلیل باشد که وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور اعلام کرده‌اند که تمام خسارت‌ها و تضمین‌های مربوط به جراحی زیبایی دانش آموزان را می‌پردازند. همان طور که قبل‌تر هم گفته‌ بوده‌ام، دیه این عزیزان در حال پرداخت است که با این پرداخت نیازی به طرح شکایت در مراجع قضایی نباشد و تاکنون نیز در این باره فردی برای شکایت به دادسری پیرانشهر مراجعه نکرده است.
این توضیحات درحالی است که وزیر آموزش و پرورش در مجلس تلویحا معلم را مقصر حادثه اعلام کرد و البته در گزارش سازمان آتش نشانی هم نشت نفت و خام سوزی بخاری، علت حادثه اعلام شده بود.


خبرآنلاین


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد