گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

«شیشه» در چای سبز و قهوه‌های تقلبی


تهران امروز نوشت:

 یکسو خبر می‌رسد که زنان ایرانی برای کاهش وزن و به بهانه زیبایی با چای و قهوه آلوده به مواد روانگردان معتاد می‌شوند و از سوی دیگر آمارهای رسمی نشان می‌دهند، 150 هزار زن 15 تا 45 ساله در پایتخت زندگی می‌کنند که حداقل یکبار مصرف شیشه را تجربه کرده‌اند که بخش اعظم آنان در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار دارند و به واسطه حضور در سن باروری اغلب کودکانی نیز دارند که زخم خورده اعتیاد هستند.‌

 

 

هرچند آمار اعتیاد زنان نسبت به مردان کمتر است اما پژوهشگران می‌گویند آمار 9‌درصدی زنان معتاد از جمعیت یک میلیون و 350 هزار نفری معتادان کشور رو به افزایش است اما این روزها آمارها گویای آن است که به ازای هر 8‌مرد معتاد، یک زن معتاد در کشور وجود دارد. از جراحی‌های زیبایی گرفته تا مصرف داروهای آلوده به روانگردان‌ها، زنان ایرانی این روزها مشتری پر و پاقرص هر آنچه هستند که آن‌ها را زیباتر کند.


انگار مواد روانگردان هم همین نقطه ضعف را نشانه رفته‌اند تا آنجا که چندی پیش فیروزه جعفری رئیس اداره پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت نسبت به اعتیاد زنان در سایه برخی سالن‌های آرایشی و ورزشی و تبلیغ موادمحرک تحت عنوان «داروهای لاغری» و «کاهش وزن» هشدار داده بود. این بار نیز این مقام مسئول از «افزایش جنون زنان بعد از مصرف مواد در کشور» خبر داده و می‌گوید: «چای سبز و قهوه تقلبی حاوی مواد محرک، به طور صنعتی در بازار عرضه شده است. گزارش‌هایی از زنان مصرف‌کننده در دست است که دچار جنون شده‌اند و به سمت مصرف شیشه رفته‌اند. این مواد با بسته‌بندی‌های متفاوت و اسامی مختلف عرضه می‌شوند و گروه مخاطبان خاص مانند زنان و جوانان را هدف قرار داده‌اند.»


کافی است به تماشای یکی از ده‌ها شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان بنشینید تا تبلیغاتی درباب داروهای لاغری را به چشم خود ببینید که طی 10 روز قرار است 10 کیلو گرم از وزن خریداران دارو را کم کند. دارو‌هایی که به گفته جعفری به حتم دارای مواد روانگردان است. او می‌گوید: «باور داریم اگر هر دارویی را تبلیغ کنند که در مدت زمان کوتاهی به شدت لاغر کننده است حتما دارای مقداری مواد محرک است.این مواد لاغر کننده فرقی نمی‌کند که به شکل چای، قهوه یا به شکل قرص عرضه شود بلکه تمام این موادی که گفته می‌شود لاغر کننده شدید هستند مواد محرک دارند چرا که این مواد به جای چربی، پروتئین را دفع می‌کنند و لاغری سریع و نامتناسب ایجاد می‌کنند.»

او ادامه می‌دهد: «بنابراین این مواد با عنوانی فریبنده مانند 10 کیلو لاغری در 10 روز عرضه می‌شوند در حالی که مواد محرک داشته و به‌تدریج مصرف‌کنندگان آن به سمت مواد مخدر رو می‌آورند. این مواد به شکل برگ و اسامی غیرواقعی ارائه می‌شوند که خاصیت لاغر کنندگی برای آن تعریف می‌شود مانند تبلیغات فریبنده در مورد برخی انواع چای سبز که گفته می‌شود لاغری شدید می‌آورد. اما اگر همین چای سبز به همراه رژیم غذایی مناسب و ورزش استفاده شود در مدت یک ماه حداکثر یک تا دو کیلوگرم لاغری به همراه دارد و باید این اقلام حتما با نظر متخصصان طب سوزنی تجویز شود که میزان مصرف آن دقیقا تعیین شود.»

جعفری با اشاره به اینکه در مورد قهوه نیز گفته می‌شود لاغری شدید به همراه دارد می‌گوید: «تنوع این اقلام لاغر کننده که مواد محرک در آنها وجود دارد بسیار است و یکی از علائم بارز این مواد بی‌اشتهایی است. عوارض دیگری نیز دارد. پرخاشگری و افزایش تحریک‌پذیری فرد و همچنین عوارض شدید روی مغز از تبعات مصرف این اقلام است،همچنین فرد عصبی می‌شود و کنترل رفتار خود را از دست می‌دهد. اختلالات روانپزشکی و در نهایت جنون در پی مصرف مواد محرک گزارش شده است و بارها دیده‌ایم زنانی که مدت زیادی از این داروها استفاده کرده‌اند دارای علائم جنون شده‌اند البته میزان این علائم بستگی به میزان مصرف مواد دارد. متاسفانه موارد زیادی را در بین زنان دیده‌ایم که پس از مصرف این مواد محرک به سمت اعتیاد به مواد مخدر و شیشه رو آوردند.»


دکتر مریم رامشت، روان شناس و مشاور دانشگاه علوم پزشکی تهران  می‌گوید: «مصرف مواد محرک در زنان به نوعی مخرب‌تر از مردان است. چون خانواده به عنوان کوچک‌ترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی شناخته شده است که پایگاه عاطفی آن را زن مدیریت می‌کند. در فرهنگ ما مرد بیشتر خارج خانه است و کسی که روابط عاطفی بین اعضای خانواده را برقرار می‌کند زن است. بنابراین وقتی زن خودش دچار مشکل می‌شود نمی‌تواند این روابط را بین سایر اعضا برقرار کند.»



منبع: خبرآنلاین



نظرات 1 + ارسال نظر
mahmood چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:55 ق.ظ http://skyrank.ir/

با سلام خسته نباشین

بصورت رایگان بازدید کننده وبسایت شمارو افزایش میدیم
سایت اسکای رنک (سامانه افزایش سریع بازدید و بهبود رتبه السکا) تنها سایت اسکای رنک چنین فرصتی به شما داده تا رتبه وبسایت خود رو در السکا بالا ببرید پس از همین حالا در سایت عضو بشین و آدرس وبسایت خود رو تو پنل کاربریتون اضافه کنید و به بازدید اتومات و خرید بازدید بپردازید موفق باشید
http://skyrank.ir/
09397951796

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد