گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

حسینیه ارشاد اجازه برگزاری مراسم سالگرد دکترشریعتی را نداد


شرق نوشت:   سی و‌هفتمین سالگرد درگذشت «علی شریعتی»، به مراسمی کوچک میان اعضای خانواده، دوستان و جمعی اندک در خانه «احسان» محدود ماند.

 



پنجشنبه گذشته جمعی کمتر از50 نفر در منزل «احسان شریعتی» گرد آمدند تا فرزند ارشد درباره پروژه- کتاب «چه باید کرد؟» پدر و تاکید «شریعتی» بر «عرفان، برابری و آزادی» برایشان سخن بگوید و اینکه این‌سال‌ها و روزها نیاز است تا برخی آثار شریعتی رواج داده شود.

اگرچه همزمان هم اعلام شده‌ بود که مراسمی هم در مزینان محل تولد «شریعتی» برگزار شده ‌‌است؛ مراسمی که برایش ستاد مردمی تشکیل شد و حتی گفته ‌شد که از وزیر ارشاد برای حضور در این مراسم دعوت شده ‌است. این در حالی است که هیچ‌‌یک از اعضای خانواده در این مراسم حضور نداشتند.
تا پنج‌سال قبل، 29خرداد، حسینیه ارشاد هرساله محل برگزاری مراسم یادبود شریعتی بود. مراسم سال 86 اما ویژه‌تر بود چرا که برای نخستین‌بار همه خانواده شریعتی (همسر و سه فرزند) هم که به ایران بازگشته ‌بودند، همزمان در این مراسم شرکت کردند. از سال 89 به‌بعد اما سالگرد درگذشت شریعتی به همان جمع خانوادگی و دوستانه محدود مانده است. خانواده شریعتی امسال هم درخواست برگزاری مراسم را در حسینیه ارشاد داشتند اما مدیریت حسینیه اعلام کرد که با این درخواست موافقت نشده ‌است.



نظرات 1 + ارسال نظر
.... دوشنبه 21 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 03:45 ق.ظ

واقعا خجالت اوره..دکترشریعتی اسطوره ماست اونوقت براش مراسم یادبود نمیگیرن ..اونوقت میگن چرا ایرانی ها دارن به سوی پسرفت اجتماعی میرن...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد