گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

لو رفتن هزاران مقاله علمی در پی هک سایت دانشگاه سنت‌انجلیا


پلیس انگلیس با اعلام ناتوانی در شناخت و دستگیری هکرهای سایت دانشگاه «سنت‌انجلیا» این کشور پرونده این دانشگاه را مختومه اعلام کرد.

ادامه مطلب ...

خطابه «زن و تاریخ» پروین اعتصامی در جشن فراغت از تحصیل


پروین ادبیات فارسی و عربی را نزد پدرش آموخت و تحصیلات ابتدایی خود را در یکی از مدارس تهران به پایان برد. تحصیلات متوسطه اش را در تیر ماه 1303 در مدرسه دخترانه تهران با موفقیت به پایان رساند. او در طول تحصیلات خود بهترین شاگرد مدرسه بود. پس از فارغ التحصیل شدن از مدرسه دخترانه تهران به مدت دو سال در همان مدرسه ادبیات فارسی و انگلیسی را تدریس می کرد. او در جشن فراغت از تحصیل خطابه ای با عنوان «زن و تاریخ» ایراد کرد و در این خطابه از ظلم مرد به شریک زندگی خویش که سهیم غم و شادی اوست سخن گفت. وی بیداری ملل آسیایی را از خواب یاس و حرمان مایه امید شمرده و تربیت و تعلیم حقیقی زن و مرد را داروی بیماری مزمن مشرق دانسته و اظهار امیدواری کرده که ایرانی ضعف و ملالت را از خود دور کرده، تند و چالاک از پرتگاهها عبور نماید و با تربیت زنان اصلاحات مهم اجتماعی انجام گیرد.




ادامه مطلب ...

عدم پذیرش دختران در 77 رشته 36 دانشگاه


رشته مهندسی عمران، مهندسی عمران گرایش نقشه برداری و کاردانی عمران در 15 دانشگاه بیشترین تعداد را در پذیرش صرفاً مرد دارد و پس از آن گروه مدیریت ها و همچنین مهندسی معدن در 12 دانشگاه پذیرش صرفاً مرد را به خود اختصاص داده اند.

ادامه مطلب ...

شرط ثبت ازدواج کودکان زیر10 سال


به گزارش جهان، علی‌اکبر محزون در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آمار ازدواج‌های کودکان زیر 10 سال در کشور با آمار ازدواج‌های افراد کمتر از 15 سال تجمیع شده است، اظهار کرد: سازمان ثبت احوال تنها آمار ازدواج‌هایی را که زیر سن قانونی یعنی 15 سال انجام می‌شود، در دست دارد والبته این ازدواج‌ها با مجوز دادگاه به ثبت می‌رسد.

ادامه مطلب ...

بیماری عجیبی که فقط یک دختر و یک پسر به آن مبتلا هستند!


پسر یک ساله بریتانیایی یکی از دو کودکی است که در جهان به سندرم "انجلمن" مبتلا است، وی بر اثر این بیماری نادر ژنتیکی به ندرت می خوابد، حرف نمی زند و همواره لبخندی بر لبش نقش بسته است.

ادامه مطلب ...

حجاب کامل اسلامی بانوی وزنه بردار


خبرگزاری آسوشیتدپرس درخصوص وزنه برداری بانوی مسلمان تونسی نوشت: «مقرراتی که حکم می کرد لباس وزنه برداران زن نباید بازوها و ساق پای وی را بپوشاند، در سال گذشته تغییر کرده است.

ادامه مطلب ...

مبلغ هدیه ویژه دولت به قهرمانان المپیک


به گزارش جهان به نقل از سایت دولت، وزیر ورزش و جوانان گفت:‌ هدیه ویژه دولت به مدال آوران المپیک لندن برای نشان طلا، نقره و برنز به ترتیب 200 ، 150 و 100 سکه خواهد بود.

ادامه مطلب ...

اخراج 4 معلم از مدرسه به دلیل روزه گرفتن!


رجا: انگار مسئولان دولتی فرانسه قرار نیست پایشان را از زندگی مسلمانان این کشور بیرون بکشند و به اسم آزادی و دفاع از حقوق شهروندی، مانع از اجرای احکام اسلامی توسط این افراد شوند؛ ماجرایی که چند سال پیش با ممنوعیت حجاب در مراکز آموزشی این کشور آغاز شد و اکنون به ممنوعیت روزه‌داری و اخراج مسلمانان به دلیل این مساله رسیده است.

ادامه مطلب ...