گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

لوازم آرایشی سمی؛ زیبایی به چه قیمت؟

آیا تا به حال به فهرست ترکیبات به کار گرفته شده در لوازم بهداشتی و آرایشی خود توجه کرده اید؟
حتما پیش خود فکر می کنید مواد به کار گرفته شده در تولید این محصولات خوشبو و مغذی هستند.
لزوما این طور نیست.

ادامه مطلب ...

امیدواری به بازگرداندن قوه بینایی به نابینایان

تحقیقات دانشمندان کانادایی موجب این امیدواری شده که امکان دارد در آینده نابینایان و کسانی که قوه بینایی خود را تا حدی از دست داده اند بتوانند دوباره بینایی خود را به دست آورند.

ادامه مطلب ...

خوابگردی حاصل نقص ژنتیکی است

دانشمندان اعلام کردند که موفق به کشف عامل ژنتیکی راه رفتن در خواب یا خوابگردی شده اند.
در پی مطالعاتی که بر روی افراد خوابگرد انجام گرفته است این نتیجه بدست آمده که علت آن نقص ژنتیکی موروثی است و حتی داشتن یک نمونه از این ژن معیوب هم سبب بروز خوابگردی می شود.
کارشناسان امیدوارند که بتوانند به این ترتیب راه معالجه خوابگردی را نیز بیابند.

ده درصد از کودکان و یک نفر از هر پنجاه نفر بزرگسال ممکن است به مشکل خوابگردی دچار شوند . برای بسیاری این یک مشکل جزئی محسوب می شود اما در مواردی هم، این مشکل می تواند زندگی را به کلی مختل کند و یا موجب تصادف و جراحات شود. حتی در مواردی پیش آمده است که افراد مبتلا به این مشکل مرتکب قتل نیز شده اند.

کارشناسان ژنتیکی در یک مجله پزشکی مدعی شده اند که پس از مطالعه بر روی دست کم چهار نسل ازخانواده افراد خوابگرد به عامل اصلی آن که نوعی نقص ژنتیکی موروثی است پی برده اند. آزمایش دی ان ای ( DNA) بر روی بیست و دو نفرازبستگان خوابگردان نشان داد که نقص کروموزم عامل آن به سه نسل قبل ازآنها بازمی گردد.

در این مطالعات همچنین معلوم شد که در بیست نفر از این افراد، امکان انتقال این نقص ژنتیکی و در نتیجه ابتلای نسل بعد به مشکل خوابگردی به میزان پنجاه درصد وجود دارد. برای اطمینان از این که نتیجه به دست آمده تمام موارد خوابگردی را در برمی گیرد باید تحقیقات و آزمایش های بیشتری انجام شود اما پژوهشگران معتقدند که فعلا می توان با کشف عامل ژنتیکی به آزمایش های بیشتری دست زد و راه معالجه خوابگردی را پیدا کرد.

تصاویری از حیوانات که به سختی می توان واقعی بودن آنها را باورکرد

rبسیاری از مردم تعدادی  زیادی از حیوانات را دیده اند و اغلب می توانند تصاویر واقعی حیوانات را از تصاویر جعلی تشخیص دهند. اما برخی از تصاویر تاحدی گمراه کننده است و به سختی می توان واقعی بودن آنها را تشخیص داد. ممکن است باور نکنید که تصاویری که در ادامه نمایش داده شده اند واقعی باشند، ولی من به شما اطمینان می دهم که تمام این حیوانات واقعی هستند و زمانی در این کره خاکی زنگی کرده یا می کنند. ادامه مطلب ...

آتشکده یزد



این آتشکده مهمترین آتشکده زرتشتیان است که بر روی تپه ای در باغی کوچک در قسمت شرقی خیابان آیت الله کاشانی واقع شده است. این آتشکده همه روزه صبح و عصر به استثنای تعطیلات رسمی برای بازدید عموم آزاد است. بازدید از این آتشکده رایگان است اما هدیه ها پذیرفته می شود. این آتشکده را درختان همیشه سبز احاطه کرده اند و یک استخر دایره ای شکل در حیاط آن قرار دارد که بازتاب بسیار زیبایی را از معبد در عکسبرداری هنری نشان می دهد. آتش مقدس که در پشت شیشه ای از داخل موزه کوچک نمایان است، بر اساس گفته های زرتشتیان ارشد از سال 470 پس از میلاد روشن بوده است و آن را در سال 1940 از محل اصلی اش به این مکان آورده اند. این آتشکده تمام زرتشتیان را از سراسر جهان به خود جذب می کند و در اینجا شخصی نیز وجود دارد که تمام چیزها را به زبان انگلیسی برای خارجیها توضیح می دهد. در اینجا همچنین دو نقاشی وجود دارد که توسط یکی از زرتشتیان کشیده شده است. از نظر معماری شباهتهای زیادی بین این آتشکده و آتشکده های زرتشتی های ایرانی وجود دارد. مکانهای زرتشتی دیگری هم مانند قلعه اسدان (دژ شیرها) در شمال یزد وجود دارد. پراهمیت ترین آتشکده چک چک می باشد که در 52 کیلومتری شمال یزد قرار دارد. 

ده ‏آرامگاه تماشایی در جهان

تور جهانگردان، همواره در جست وجوی اماکن جذاب و دیدنی هستند تا با تماشای آنها خاطرات خوشی با خود به کشورهایشان ببرند.جالب است بدانید برخی از معروفترین اماکن تاریخی و شاهکارهای معماری جهان، آرامگاههایی هستند که بشر برای رسیدن به آرامش در خاک، آن ها را هرچه باشکوه تر و پرجلال تر ساخته است. خواندن فهرست 10 ‏تایی مشهورترین آرامگاه های جهان که سالانه میلیونها توریست در سراسر جهان از آن ها بازدید می کنند خالی از لطف نیست.

ادامه مطلب ...

عجیب ترین و شگفت انگیزترین هتلها در جهان

در سراسر جهان محلهای زندگی متفاوتی متناسب با نیاز افرادی که در آن زندگی می کنند، وجود دارد. از خوابگاههای ارزان گرفته که در آن باید از حمام مشترک استفاده کرد تا استراحتگاههای لوکس که در آن خدمه کوچکترین و جزئی ترین نیازهای انسان را برآورده می کنند. در ادامه تعدادی از عجیب ترین و شگفت انگیز ترین از سراسر جهان معرفی شده است.

ادامه مطلب ...

چمنزارهای داستان پریان: مرز میان خیال و واقعیت کجاست

من عاشق فیلمهای فانتزی و خیالی هستم و مناظر با شکوهی را که در آن موجودات جادویی زندگی می کنند، می پرستم. همیشه آرزو داشتم، چیزی شبیه اینها را با چشمان خود در زندگی واقعی ببینم ولی هرگز فکرش را نمی کردم که این مکانها در عالم واقعیت نیز وجود داشته باشند، ولی وجود دارند!

با تماشای مجموعه عکسهای «چمنزارهای داستان پریان» که در ادامه آمده، در خواهید یافت که در واقع سحر و افسانه از همین مناظر زیباست که شروع می شود! این تصاویر زیبا متعلق به مکانهایی است که در اطراف ما وجود دارد. بگذارید تصوراتتان، بر فراز این چمنزارها به پرواز درآمده، آزادی را استشمام کرده، با باد بازی کرده، از گرمای آفتاب لذت برده و شادی واقعی را احساس کند. ادامه مطلب ...