گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

کنترل بیماران با تی شرت هوشمند


این پروژه که «Chronius» نام داشته و تحت پوشش مالی 7.25 میلیون یورویی کمیته اروپا قرار دارد، به طور خاص برای بیماران مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی و بیماری مزمن کلیه طراحی شده اما می‌توان از آن برای بیماری های صعب العلاج مشابه که نیازمند مراقبت طولانی هستنداستفاده کرد.

ادامه مطلب ...

تقاضای فیس‌ بوک از ایران برای facebook.ir


مرکز ثبت دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی با اشاره به ثبت دامنه facebook.ir توسط یک شخص ایرانی در 4 سال گذشته، اعلام کرد: هنوز مسئولان شبکه اجتماعی فیس بوک متقاضی دریافت این دامنه هستند.

ادامه مطلب ...

خوردنی‌هایی که تصادفی اختراع شدند


تا به حال به این فکر کرده اید که برخی از مواد غذایی که روزانه مصرف می کنید به صورت کاملا تصادفی ساخته شده اند. در زیر نمونه هایی از این مواد غذایی را مشاهده می کنید:

ادامه مطلب ...

ورود بازیگر معروف سینما به عرصه‌ موسیقی


حسام نواب صفوی ـ بازیگر مشهور سینما و تلویزیون ـ به طور رسمی وارد عرصه موسیقی شده و به زودی بر صحنه، هنرنمایی خواهد کرد.

ادامه مطلب ...

شناخت عسل طبیعی از تقلبی


عسل مصنوعی کیفیتی بسیار کمتر دارد، زیرا یا با کمک زنبور ساخته شده، یا کاملا بدون کمک زنبور که در این صورت فقط حاصل فعالیت و فرآوری بشر است. هر دو روش اخیر در دسته عسل‌های تقلبی جامی‌گیرد.

ادامه مطلب ...

انتخاب خوش تیپ ترین مرد اسپانیا


سرمربی تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا از سوی هواداران فوتبال در این کشور به عنوان محبوب ترین مرد سرزمین اسپانیا معرفی شد.


ادامه مطلب ...

مواد غذایی که عمر ما ایرانی‌ها را کم می‌کنند


این روز‌ها نظریه‌های نوینی در سطح دنیا مطرح شده که تمام باورهای ما را درباره تغذیه به چالش می‌کشد...

ادامه مطلب ...

سونی هم عینک هوشمند ساخت


سونی هم به تازگی به این میدان رقابت پیوسته و بی سر و صدا در حال ثبت حق اختراعی مشابه سیستم عینک‌ هوشمند گوگل است که حتی گفته می‌شود مزیت‌هایی بیشتر از آن دارد. کارایی این عینک‌ها دیگر بر کسی پوشیده نیست، اما عینکی که سونی قصد تولید آن را دارد، به غیر از قابلیت‌هایی که عینک‌های گوگل دارد، می‌تواند اطلاعات را میان دو دوست به اشتراک بگذارد.این عینک شامل فرستنده‌هایی است که می‌توانند اطلاعات شخص را در یک چشم به هم زدن به شخص دیگری که از این عینک‌ها بر چشم دارد، ارسال کند.

این عینک همچنین می‌تواند اطلاعات مربوط به برچسب‌های دیداری روی پوسترها را نیز شناسایی کند. در واقع، فقط کافی است که کاربر این عینک به چیزی نگاه کند تا اطلاعات مربوط به آن را به بقیه افراد جهان به اشتراک بگذارد. احتمال آن می‌رود که این حق اختراع سونی را از یک شرکت سازنده تلویزیون‌های سه‌بعدی به سازنده فناوری‌‌هایی تبدیل کند که روی سر سوار می‌شوند.