گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

زنی از ebay به دلیل اینکه به او اجازه فروش خورشید را نداده شکایت کرد!


زنی اسپانیایی از eBay به دلیل مسدود کردن حساب او پس از آنکه او شروع به فروش قطعه های زمین در خورشید، کرده بود، شکایت کرد!


  بنا بر گزارش ها، در سال 2010 ماریا دورن (Maria Duran)  ادعای مالکیت خورشید را مطرح کرد، پس از آنکه مشاهده کرد کارآفرین امریکایی دنیس هوپ (Dennis Hope) همین ادعا را در مورد ماه، زهره، مریخ و عطارد مطرح کرده است. گفته می شود که ماریا ادعای خود در مورد خورشید را با استفاده از راه گریزی که در معاهده فضای سازمان ملل متحد (United Nation’s Outer Space Treaty) وجود دارد اعلام کرده است. در این معاهده گفته شده که هیچ "کشوری" نمی تواند ادعای مالکیت یک شیع آسمانی را داشته باشد، و در آن هیچ اشاره ای به "افراد" نشده است. ماریا در سال 2013 شروع به فروش قطعاتی از خورشید کرد، اما پس از مدت کوتاهی، به دلیل نقض سیاست "کالاهای ناملموس" که افراد را از فروش کالاهایی که وجود خارجی ندارند، منع می کند، حساب او مسدود شد. او قطعات را به قیمت یک یورو برای هر متر مربع به فروش رسانده و گفته می شود که تاکنون 1000 قطعه را به فروش رسانده است.

اگرچه پرسشهایی در مورد ادعای ماریا وجود دارد، در دادگاه پیش رو، تمرکز بر این خواهد بود که آیا او توافق فروشندگان eBay را نقض کرده است یا خیر. ماریا ادعای 10 هزار یورو غرامت کرده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد