گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

برگزاری شوی لباس موشها در نیویورک

برای اولین بار نمایش مد و شوی لباس موشها در 29 می در منهتن برگزار شد که در آن لباسهای مختلف طراحی شده از جین تا یک دست لباس عروس کامل را بر تن موشها کرده و آنها را به نمایش گذاشتند.

ادامه مطلب ...

متن کامل وصیت نامه دکتر علی شریعتی


امروز دوشنبه سیزدهم بهمن ماه پس از یک هفته رنج بیهوده و دیدار چهره های بیهوده تر گذرنامه را گرفتم و برای چهارشنبه جا رزرو کردم که گفتند چهار بعد از ظهر در فرودگاه حاضر شوید که هشت بعد از ظهر احتمال پرواز هست. (نشانه ای از تحمیل مدرنیسم قرن بیستم بر گروهی که به قرن بوق تعلق دارند.) گرچه هنوز از حال تا مرز احتمالات ارضی و سماوی فراوان است اما به حکم ظاهر امور عازم سفرم و به حکم شرع در این سفر باید وصیت کنم.

ادامه مطلب ...

محک: به کودکان سرطانی بدون صرف هیچ هزینه ای کمک کنید

با سلام به تمام دوستانی عزیزی که این مطلب را می‌خوانند و برای این کار خیر وقت صرف می‌کنند.

خیلی از کودکان وقتی که به دنیا میان حتی طعم یه لحظه سالم بودن رو نمی‌چشن و لحظه‌ای آرامش در کنار خانواده رو ندارن چقدر درد آور فرزند، خواهر، برادر یا نوه خانواده‌ای به بیماری مبتلا شوند که آرامش و حس خوشحالی رو از آن خانواده بگیرد و آن خانواده از پس هزینه‌های درمان این بیماری بر نیایند. همیشه برای انجام کار خیر احتیاج نیست ما از نظر مالی به این جور کودکان کمک کنیم و خیلی راه‌های دیگری وجود دارد که از نظر مالی خیلی مهم‌تر هستند و اون حمایت منو شما و همه افرادی هستند که از بیماری این جور کودکان خبر داریم.

ادامه مطلب ...

امکان ارتباط تلفن همراه با سرطان

سازمان تحقیقات سرطان وابسته به سازمان بهداشت جهانی می گوید امکان آنکه تلفن های همراه سرطان زا باشند وجود دارد. براساس گزارش این سازمان مرور شواهد حاکیست که نمی توان افزایش خطر ابتلا به تومور بدخیم مغزی در اثر استفاده از تلفن های موبایل را مردود دانست. با این حال به گفته این سازمان «به طور روشن ثابت نشده است» که استفاده از تلفن همراه «باعث سرطان در انسان می شود.»


ادامه مطلب ...

دروغ مصلحت آمیز، به از راست فتنه انگیز

پادشاهی دستور قتل اسیری را داد. بیچاره در حالت نامیدی پادشاه را به باد فحش و نفرین گرفت. از قدیم گفته اند هر که دست از جان بشوید هر چه در دل دارد بگوید. پادشاه پرسید: چه می گوید؟ یکی از وزرای خوش نیت گفت: ای پادشاه می گوید: خداوند پادشاه را سلامت بدارد و خداوند بخشایندگان بر مردم را دوست می دارد. پادشاه نیز دلش به رحم آمد و دستور داد که او را آزاد کنند.


وزیر دیگر که ضد او بود گفت: ما نباید به پادشاه دروغ بگوییم. این زندانی پادشاه را فحش داده و نفرین کرده است. پادشاه از این حرف وزیر بدجنس ناراحت شد و گفت: من از آن دروغ بیشتر خوشحال شدم تا از این راستگویی تو، زیرا در آن دروغ مصلحتی بود ولی در این راستگویی بدی. خردمندان گفته اند:«دروغ مصلحت آمیز به از راست فتنه انگیز!»

مرگ ده نفر در آلمان به دلیل مصرف خیار آلوده


مصرف خیار آلوده در آلمان منجر به مرگ ده نفر شده است. گفته می شود خیارهای کشنده که از اسپانیا وارد شده اند، به باکتری ای کولای آلوده هستند. مصرف خیارهای آلوده منجر به بروز سندرم همولیتیک اورمیک در صدها نفر شده است. مبتلایان به این سندرم دچار از کار افتادگی کلیه و اختلال در دستگاه مرکزی اعصاب می شوند.



ادامه مطلب ...

عجیب ترین لباسها

لباس ضد تجاوز



این لباس از نظر ابتکار و نوآوری و همچنین کاربردی بودن، لباس جالبی است. این لباس که توسط طراح لباسی ژاپنی طراحی شده، به زنان امکان می دهد تا برای استتار کردن خود در مقابل مهاجمان، خود را به صورت یک ماشین خرید دربیاورند. اگرچه این لباس استتار خوبی است ولی متاسفانه پای شخص را نمی پوشاند.

ادامه مطلب ...