گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

مرگ ده نفر در آلمان به دلیل مصرف خیار آلوده


مصرف خیار آلوده در آلمان منجر به مرگ ده نفر شده است. گفته می شود خیارهای کشنده که از اسپانیا وارد شده اند، به باکتری ای کولای آلوده هستند. مصرف خیارهای آلوده منجر به بروز سندرم همولیتیک اورمیک در صدها نفر شده است. مبتلایان به این سندرم دچار از کار افتادگی کلیه و اختلال در دستگاه مرکزی اعصاب می شوند.



مقام های جمهوری چک از احتمال ورود خیارهای آلوده به این کشور، اتریش، مجارستان و لوکزامبورگ خبر داده اند. تاکنون بیشتر موارد بیماری در اطراف شهر هامبورگ در آلمان گزارش شده است. مرکز اروپایی جلوگیری و کنترل بیماری ها که در سوئد مستقر است، این مورد از بروز سندرم همولیتیک اورمیک را بزرگ ترین مورد در جهان گزارش کرده است. به گزارش این مرکز، بیشتر موارد ابتلا به سندرم همولیتیک اورمیک مربوط به کودکان زیر ۵ سال است ولی این بار ۸۷ درصد مبتلایان بزرگسال هستند و ۶۸ درصد مبتلایان را زنان تشکیل می دهند.

چندین مورد از ابتلا به این سندرم در سوئد، دانمارک، هلند و بریتانیا گزارش شده است که مربوط به سفر به آلمان بوده است. هنوز معلوم نیست که آلودگی خیارهای اسپانیایی مربوط به مزرعه محل کشت آنهاست یا این که محموله ای صادراتی در حین حمل و نقل آلوده شده اند. اسپانیا از اعمال محدودیت هایی بر دو صادرکننده خبر داده است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد