گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

بزرگترین گربه سانان

به نظر می رسد که این جانور یکی از حیوانات ماقبل تاریخ یا از موجودات شگفت انگیز فیلمهای هالیوودی باشد. ولی هرکول هر بار که دهان بزرگ خود را برای غریدن باز می کند، نشان می دهد که موجودی است واقعی از گوشت و خون. این حیوان که بخشی از آن شیر و بخش دیگر ببر است، فقط یک گربه بزرگ نیست، بلکه یک گربه عظیم الجثه است که در حالت ایستاده روی پاهای عقبی اش 10 فوت طول دارد. به دلیل اینکه از آمیزش شیر و ببر به وجود می آید به آن لایگر (lion + tiger) می گویند و بزرگترین گونه گربه سانان به شمار می رود. غذای او در یک روز عادی، 200 پوند گوشت است که معمولا گوشت گاو و جوجه است و می تواند در یک وعده 100 پوند گوشت بخورد. با وجود آنکه تنها سه سال دارد، وزن آن نیم تن است.


هرکول بر اثر آمیزش ناخواسته دو گربه بسیار بزرگ که در موسسه گونه های کمیاب و در معرض خطر در میامی فلوریدا، در کنار یکدیگر زندگی می کردند، به وجود آمده است.

دکتر Bhagavan Antle می گوید: «لایگر چیزی نیست که ما قصد نگهداری آن را داشتیم. ما در اینجا شیرها و ببرهایی داریم که با یکدیگر زندگی می کنند و ابتدا نمی دانستیم که یکی از شیرهای نر با یکی از ببرهای ماده آمیزش کرده، و بعد دیدیم که یک لایگر داریم.» این حیوانات معمولا در حیاط وحش به ندرت پیش می آید که با یکدیگر آمیزش کنند زیرا شیرها بیشتر در افریقا زندگی می کنند و ببرها در آسیا.



این جانور می تواند با سرعت 50 مایل در ساعت بدود. علاوه بر آن شنا کردن را دوست دارد، در حالیکه شیرها از آب می ترسند. در طبیعت جفت گیری شیرها با ببرها غیر ممکن است. این جانوران دشمن یکدیگر هستند و حتی ممکن است یکدیگر را بکشند. هرکول اگرچه جانوری شگفت انگیز است، ولی تنها لایگر موجود در دنیا نیست. لایگرها از کمی قبل از جنگ جهانی دوم، چه به صورت تعمدی و چه اتفاقی، از آمیزش شیرها و ببرها در اسارت به وجود آمده اند.



امروزه تعداد کمی از لایگرها و همچنین تایگنها در سراسر جهان وجود دارد. تایگن از آمیزش ببر نر و شیر ماده به وجود می آید. تایگنها جثه کوچکتری از لایگرها دارند و از نظر فیزیکی بیشتر شبیه ببرها هستند.



به اندازه سر جانور توجه کنید.




 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد