گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

عجیبترین حیوانات جهان

موش دوپای گوش دراز، جانور جونده شبگردی است که که در بیابانهای چین و مغولستان پیدا شده است. این جانور دم و پاهایی دراز و گوشهای بسیار بزرگی دارد.این جانور حیوان کمیابی است و در خطر انقراض قرار دارد.


هیسپانیولان سولنودون  موجود عجیبی است با پوزه دراز و دندانهای تخصص یافته ای که قادر به تولید سم هستند. امروزه تنها دو گونه سولنودون در جهان وجود دارد، یکی در هائیتی و جمهوری دومنیکن و دیگری در کوبا.


Hispaniolan solenodon


موش کور دماغ ستاره ای، از 22 شاخک گوشتالود خود برای یافتن غذا با لمس کردن آن استفاده می کند. این جانور که معمولا در آمریکای شمالی یافت می شود در مناطق کم ارتفاع و مرطوب زندگی می کند و غذای آن را بی مهرگان کوچک، آبزیان، حشرات، کرمها و نرم تنان تشکیل می دهند.



خوک دریایی در ته اقیانوس زندگی می کند و از لجن موجود در کف اقیانوس تغذیه می کند. دانشمندان هنوز نمی دانند این جانور چگونه می تواند در اعماق اقیانوس زندگی کند.



Blobfish توده ای ژلاتینی است که چگالی آن کمی از آبی که او آن را اشغال می کند کمتر است. این به شناور بودن این جانور کمک می کند. این جانور درست روی سطح کف دریا شنا می کند و هر ذره قابل خوردنی که وارد دهانش می شود را می بلعد.



این جانور در سال 2005، در جنوب اقیانوس آرام کشف شده و به آن لقب خرچنگ یتی yeti lobster را داده اند. این خرچنگ در عمق 2200 متری و در منافذ هیدروترمال (گرمابی) در جنوب اقیانوس آرام و در نزدیکی قطب جنوب زندگی می کند.



لاک پشت سفید که روی بدن کرمی رنگش چند نقطه صورتی وجود دارد.



این جانور که آی-آی aye-aye نام دارد، وجه اشتراک زیادی با دارکوب دارد، زیرا مانند دارکوب برای یافتن حشرات به درختان ضربه می زند. زمانیکه زیر پوست درخت حشره ای وجود داشته باشد، با دندانهای خود سوراخی ایجاد کرده و سپس با انگشت وسط بلندش حشرات را بیرون می آورد.



بینی بیش از حد بزرگ و انعطاف پذیر سایگا saiga، در زمستان هوای ورودی را گرم می کند و در تابستان به صورت فیلتری برای جلوگیری از ورود گرد و غبار عمل می کند.



اژدهای دریایی برگدار، با ضمائم برگ مانند پوشیده شده که باعث استتار آن می شود. این جانور در استرالیا یافت شده و در آبهای آرام و سرد زندگی می کند از سال 1982 توسط دولت محافظت می شود.



slender loris در جنگلهای پست و مرطوب هند و سریلانکا زندگی می کند. این گونه در خطر از دست دادن زیستگاه قرار دارد.



گریل gharial هندی گونه ای است که به شدت در خطر انقراض قرار دارد و یکی از بلندترین جانوران از گونه کروکدیلیا crocodilian می باشد که گاهی طول آن به 20 فوت می رسد.



Axolotl سمندری مکزیکی است که در دریاچه واقع در مکزیکوسیتی زندگی می کند. این جانور به دلیل اینکه قادر به تولید دوباره بسیاری از قسمتهای بدن خود می باشد، برای دانشمندان جالب بوده و تحقیقات علمی زیادی روی آن انجام می گیرد.



 

guineafowl puffer جانوری است که در اقیانوس آرام زندگی می کند. طول این جانور زمانیکه به حداکثر اندازه خود می رسد، می تواند تا 50 سانتی متر افزایش یابد.




سوسمار گردن چین دار frill-necked Lizard ، که به دلیل پوست چین دار اطراف گردنش به این نام شناخته می شود، در زمان ترس روی پاهای عقبی اش می دود. به همین دلیل در استرالیا به این جانور، «مامولک دوچرخه» نام داده اند.




این میمون شبگرد هندی که زمانی در مناطق گسترده تری زندگی می کرد، امروزه تنها در جزایر جنوب شرقی آسیا یافت می شود. هر یک از کره های چشم قطری حدود 16 میلیمتر دارد که به بزرگی مغز این جانور می باشد.




پاندای قرمز، پستاندار گیاهخواری است که بزرگی آن به اندازه یک گربه می باشد.

مهمترین مشخصه میمون پوزه دراز، بینی بزرگ و جلو آمده جنس مذکر است. میمون پوزه دراز ماده میمونهای نری که بینی بزرگتری دارند را ترجیح می دهد.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد