گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

ثروتمندترین مرد فوتبال جهان کیست؟


ابرار: مجله فوتبالى معتبر چهار چهار دو شیخ منصور مالک میلیاردر باشگاه فوتبال منچسترسیتى انگلیس را ثروتمندترین مرد دنیاى فوتبال در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ اعلام کرد.

شیخ منصور از اعضاى خانواده سلطنتى آل نهیان ابوظبى است که از زمان خرید باشگاه منچسترسیتى در سال ۲۰۰۸ تاکنون سرمایه گذارى هاى هنگفتى را در این باشگاه انجام داده است. تا جاییکه منچسترسیتى توانست به مسابقات امسال لیگ قهرمانان باشگاه هاى اروپا راه پیدا کند و در جام حذفى ۲۰۱۱ انگلیس هم به قهرمانى برسد.

این تیم مسابقات فصل جارى لیگ برتر را هم خوب شروع کرده است و در کنار تیم قدرتمندى چون منچستر یونایتد، در مسیر قهرمانى گام بر مى دارد. مجله چهار چهار دو در گزارش خود همچنین اعلام کرده است، آلیشر عثمان اف از سهام داران باشگاه آرسنال در حال حاضر ثروتمندتر از لاکشمى میتال سهامدار باشگاه کویینز پارک رنجرز است.

این مجله ارزش دارایى هاى عثمان اف را حدود ۴٫۱۲ میلیارد پوند تخمین زده در حالیکه میتال که از نجیب زادگان هند است با ۸٫۱۱ میلیارد پوند در مکان سوم قرار دارد. رومن آبراموویچ مالک روس باشگاه چلسى نیز با ۳٫۱۰ میلیارد پوند در مکان چهارم قرار دارد و مالکوم گلیزر مالک جنجالى باشگاه منچستریونایتد همچنان رتبه نهم را به خود اختصاص داده است. جان دابلیو هنرى مالک آمریکایى لیورپول که کنسرسیوم او حدود یک سال پیش تمامى سهام باشگاه را خریدارى کرد، بیستم است.

در فهرست ثروتمندترین هاى دنیاى فوتبال، دیوید بکام کاپیتان سابق تیم ملى انگلیس با ۱۳۵ میلیون پوند دارایى در بین بازیکنان نفر اول و در مجموع نفر چهل و دوم است.مایکل اوون و ریو فردیناند در فهرست بازیکنان نفرات دوم و سوم هستند، این در حالیست که رایان گیگز و وین رونى هم تیمى هاى فردیناند در منچستریونایتد به ترتیب در مکان هاى چهارم و پنجم قرار دارند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد