گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

گوناگون

مطالب متنوع و خواندنی

راه اندازی رشته مداحی در دانشگاه علمی کاربردی


رییس هیات مدیره خانه مداحان کشور با تاکید بر لزوم آموزش مداحان تاکید کرد: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید دوره های عمومی و تخصصی مداحی را بگذرانند.

ˈعلی آهیˈ شامگاه شنبه در همایش بسیج مداحان و شعرای شهرستان کاشان اظهار داشت: مداحان ضمن گذراندان آموزش های عقیدتی باید ادبیات و تاریخ را نیز بدانند.
وی به تشریح وجود اشتباه در برخی شعرهای قدیمی که توسط مداحان خوانده می شود، پرداخت و افزود: مداحان و شاعران باید شعر را کالبد شکافی کنند چون برخی شعرها از نظر موضوعی و برخی نیز بلحاظ ادبی، معانی و عقیدتی اشکال دارند.
آهی خاطر نشان کرد: مداحان و شاعران اهل بیت (ع) همچنین باید از سطح آگاهی عمومی مناسبی برخودار باشند بایستی امام شناس نیز باشند تا بتوانند در مدح، منقبت و ستایش ائمه معصومین (ع) شعر بسرایند.
مسوول بنیاد دعبل تهران، از نداشتن متولی واحد برای رسیدگی به امور مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در کشور گلایه کرد و گفت: این قشر جامعه نمی دانند که متولی رسیدگی به امور آنها کدام دستگاه اجرایی است.
آهی از ایجاد رشته مداحی در دانشگاه علمی کاربردی نیز خبر داد و گفت: مداحان می توانند با تحصیل علم در این دانشگاه مدارک کاردانی و کارشناسی دریافت کنند.
وی یادآور می شود: مداحان با اخذ این مدارک می توانند در حاشیه کار مداحی به تدرس دروس عقیدتی و قرآنی در آموزش و پرورش نیز بپردازند.
این همایش با حضور جمعی از مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت شهرستان های کاشان و آران وبیدگل در حسینیه شهدای سپاه کاشان برگزار شد.


منبع: پرتال دانشگاهی به نقل از آنا


نظرات 1 + ارسال نظر
باب اسفنجی دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:18 ب.ظ http://bobspong.mihanblog.com

سلام وبلاکت خیلی باحاله اگه دوست داری منو با عنوان باب اسفنجی لینک کن بعد بگو با چه عنوانی لینکت کنم فعلا خداحافظ

دوست عزیر ممنونم که به وبلاگم سر زدی ولی باید بگم که به دلیل الگوریتم جدید گوگل، تبادل لینک ممنوع شده. اگه دقت کنی متوجه میشی که من هم تمام لینکها در قسمت لینک دوستان رو پاک کردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد